Värk

Planen för dagen är att göra INGENTING men det är en utmaning då jag börjar morgonen med att behöva varva ner. När Liam kommit iväg till dagis ringde jag A-kassan. Kände att jag behövde ha det överstökat eftersom pappren ska vara inskickade denna vecka och det konstant ligger som ett tryckade måste i huvudet. När det äntligen var klart var min uppgift att just ta det lungt och få i mig lite frukost. A gjorde havregrynsgröt till mig som gick ner men bara liiite och sakta,sakta. Efter det försökte jag mig på en kopp varm choklad till Efter Tio men det tog emot. Tände ljus här hemma och kröp ner under täcket för att njuta morgonen framför TV:n. Tyvärr var det mer eller mindre en omöjlighet. Det snurrar i huvudet, spänner i tinningarna och ögonen värker. Det är galet men jag kan omöjligt fokusera på att göra ingenting. Skulle ni fråga mig vad Efter Tio handlade om idag hade jag kunnat resumera en kvart av två timmar men därmot hade jag kunnat skriva en lista på tio saker jag måste göra/kolla upp eller ordna med.

Nu ska jag försöka fokusera resten av dagen på att se på en av filmerna vi hyrde igår, läsa nya Vi Föräldrar och viktigast av allt äta. Har redan hoppat över mellanmålet så det blir till att laga lunch NU. Imorgon är jag inte sjukskriven då jag är arbetssökande de dagar jag inte arbetar i butiken och det är vridet att jag tycker det ska bli skönt att ta tag i ting igen. För då jag får göra någonting känner jag iallafall inte dåligt samvete över att jag gör ingenting men jag vet att jag nu måste inse mina begränsningar och inte ha fyratimmars resväg om dagen plus arbetad tid utan ta ting i mitt tempo för att inte behöva besöka akuten ytterligare en gång till. Den senaste tiden har verkligen fått mig att inse att jag måste ta tag i detta nu annars kan det sluta illa. Imorgon har jag telefontid med min läkare och jag har en lång lista med frågor för nu är jag trött på att inte kunna njuta livet. Det är dags att börja läka ihopa igen. Både psykiskt och fysiskt!


Kommentarer
Postat av: mamma

Tänker på dig i morgon angående ditt samtal med läkaren. Av egen erfarenhet vet jag hur liten man känner sig inför en läkare,som vars utlåtande har en sådan avgörande roll för hur man går vidare i sin situation. Denna läkare har ju tidigare varit så tillmötesgående och vill verkligen hitta orsaken till dina besvär denna gång. Så han förstår nog vikten av att du blir sjukskriven ett tag framöver.



Kramis Mamma

2009-12-01 @ 19:08:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0