Beroende

Trött mamma nyligen hemkommen från jobb. Äntligen har jag fått slå mig ner i soffan. Ätit den godaste "Kinan" och mumsar smågodis till Idol samtidigt som jag ser igenom lite av mina favoritbloggar. Det är verkligen beroendeframkallande detta med bloggar eller vad säger ni?

En annan sak som är beroendeframkallande är Hello Kitty. Som många av er vet har jag sedan länge (alltid?) varit galen i rosa och då speciellt ting med Hello Kitty på. På senare tid har jag dock börjat känna mig "mätt" på detta och beslutat mig för att sluta handla sådant med undantag för om vi eventuellt skulle få en dotter en dag. ;)Helt enkelt har jag välan gått och blivit vuxen eller kanske påverkats av min älsklings lite snea blickar på mina rosa Hello Kitty set. Stackarn måste känna att han lever tillsammans med en jättebebis för om man vänder på saken hur skulle jag känna om A gick runt med Spiderman på allt han äger?

Som jag skrivit i tidigare inlägg har jag på senare tid funderat mycket över det här med konsumtion. Det är intressant. För vad är det som påverkar mig så starkt att jag helt plötsligt står där i kassan på HM med min bonuscheck och en topp jag egentligen inte alls tänkt handla? Idag föll jag dit helt enkelt. Jag erkänner. Att inte handla är absolut inte min starka sida men jag tänkte väga upp mitt destruktiva beteeende genom att erkänna mitt shoppingmisstag för er i hopp om att jag tänker mig en gång extra för nästa gång. Vad behöver jag egentligen? Hur mycket kostar detta ting i tid från min familj  och kanske mest spännande varför vill jag köpa just detta ting?

Dags att tvinga mig själv ner i soffan för lite välbehövlig vila nu. Svårt att varva ner efter jobb. Det har varit tungt idag. Sjukan har gjorts sig konstant påmind och jag önskade mig hem flera gånger men jag bara gjorde det och ser fram mot en lugn söndag hemma för imorgon är det en sjuk trött mama på jobb igen.

A som somnat när han nattade L kom precis ut för att göra mig sällskap i soffan så nu stänger jag ner datorn för ikväll!


Kommentarer
Postat av: Emelie&Hugo

Fin du är i håret! Har glömt säga det ju :-). Passar dig!



Vad jobbar du med nu? Orkar/Vill du berätta vad som hände med allt?



kramkram,

emelie

2009-11-21 @ 08:07:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0