Fri

Idag har varit en bra dag. Började med föräldrafika på Liams dagis. Tända ljus, trevligt sällskap och en son som tyckte det var spännande att både mamma och pappa följde med. En mysig start på dagen visdade sig vara gott för själen för idag har jag kännt mig fri. När man konstant går och grubblar på olika ting och måsten är det underbart att ha en dag som bara är. Då tankarna inte roterar i huvudet konstant utan man faktiskt kan koppla av och bara vara. Tror det beror mycket på ett beslut jag fattade igårkväll. Detaljerna är ännu inte färdigställda men jag är påväg mot ett mål och det känns BRA.

Efter dagis var det dags att bege sig till jobb. Var ute i lite god tid och hann med att ordna några av de sista detaljerna inför As födelsedag nästa vecka. Längtar att få skämma bort honom lite. Det är han mer än värd min älskling. På bussen lyssnade jag på bra musik som fick mig att le. Efter jobb unnande jag mig två nya toppar och sedan tog jag bussen/ tåget hem. Sprang förbi Kinan på vägen och handlade med mig världens godaste kyckling och vårrullar som jag åt i lugn och ro innan Liam kom hem. Idag har farmor och farfar varit barnvakt. De måste haft mycket att göra för L var så trött och somnade på fem minuter efter dusch och välling. Fast först fick jag en stor puss. Det värmde. Nu ska jag gotta mig med nya Lantliv som kommit med posten idag och så ska jag se reprisen av Halv Åtta Hos Mig på Play. Imorgon är det fredag vilket känns underbart då jag är LEDIG i helgen!

(Jenny: Vi handlade Liams julklappar på lekmer.se. Superbra sida som tipsar om vad man kan ge barn i olika åldrar, fri frakt över 1000,- och snabb leverans. Rekommenderas!)


Kommentarer
Postat av: emelie&hugo

Härligt inlägg! Vad skönt att höra att du mår fint.



ÅÅÅhhh, har Lantliv kommit (eller jag får väl vänta till nästa vecka då butiken får den...).



Kram!

2009-11-27 @ 07:31:40
Postat av: Jenny

Glädjande o se att du mår bättre, men du försök nu ta det lugnt ett atg så du kan fortsätta o må bra:-)

Ingenting av alla måsten springer ifårn dig, jage ett levand ebevis på de;-) de ligegr så snällt o väntar o bygger ett "att göra berg" men så plötsligt en dag så känner mna att man har rken o beta av en massa på de där berget;-) Vilken toppen mamma med egna traditoner, Önskar så att jag haft mer tid o ork att bilda fler egena traditoner. Fast jag fick allt lite bevis på att vi har några saker som blivit tradition iallafall för store M härligt

KRAM i massor!!

2009-11-27 @ 09:41:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0