Blått







Näst sista semesterdagen idag innan allveret börjar igen. Rätt skönt att vi känner oss relativt färdiga med semester. Vi ser alla fram mot lite rutiner igen. Dock lyx att få dessa sista dagarna att fixa iordning här hemma inför hösten.

Idag har vi varit en sväng förbi Linn och hämtat ett stort paket i födelsedagspresent till mig. Sedan handlade vi nya lampskärmar till sovrummet eftersom våra lossnat i fästet och innebär brandrisk. Tanken var att handla som mamman min ska få sy elefanter från Svenskt Tenn på men jag tyckter så mycket om det blå så det får nog bli. Gav härlig karaktär till sovrummet tycker jag. Inte bara vitt.

Efter en snabb visit på Willys och videobutiken blev det enkel lunch här hemma innan hela familjen somnade. Att sova mitt på dagen har blitt en vana för oss allihoppa under semestern. Undrar hur det ska gå då jag är tillbaka på jobb?

Eftermiddagen har mannen min spenderat på golfbanan medan jag och Liam har varit i leksaksbutiken för att handla fler pussel. Skatten utvecklas så mycket nu och plötsligt känns alla leksaker för små igen. Något som också är för smått är Liams garderob. Hjälp vad det kommer behövas nytt nu till hösten. Tur är iallafall att han fortfarande kan ha sina ytterkläder från Polarn. Det påminde mig om att jag måste dit imorgon och handla en märkpenna till hans kläder. Kan jag göra innan frisören. Yes imorgon äntligen ska jag bli fin i frissan.

Nu ska vi ta en dusch, tända ljusen här hemma och påminna A om att han i utbyte mot golf idag lovat att montera String, min nya stege som var presenten från Linn m. familj och dessutom byta ut ett foto i stora ramen. Natta barn ska han också får göra. Det är "dyrt" att spela golf. Själv ska jag se på tjejfilm. Tjänster och gentjänster!


Kommentarer
Postat av: mamma

Det ser jättefint ut med skärmarna, du kommer nog på något annat som jag kan sätta fingrarna i istället.

Kram

2010-08-31 @ 18:55:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0