Bebisar

Vill börja med att gratulera Emelie med familj som nu välkomnat sitt andra barn Vilma till världen. Det är lika magiskt varje gång någon i "ens närhet" föder. Dessa små mirakel. När vi blev gravida med Liam fanns inga barn i vårt närmsta umgänge. Idag kryllar det av de små. En sak har jag dock insett och det är hur otroligt fort tiden går. Snart har vi en liten treåring här hemma. Var det inte igår vattnet gick? Det gör mig glad att vi väntat/väntar lite till med bebis nummer 2 för jag gillar tanken på att vi har det framför oss. Framtiden är oviss och det är något jag alltid haft svårt att släppa kontrollen över. För tillfället tränar jag mer och mer på att leva i nuet. Igår hade jag en sån underbar känsla över livet hemma på vår gata i stan. Glad över att leva med min lilla familj precis här. Där vi har våra små traditioner med promenader i parken, shopping i stan och framför allt trevliga människor runt omkring oss. Säkerligen kommer det en dag då vi känner oss nöjda med stan eller eventuellt inte. Just nu vill jag bo här i vårat kvarter för alltid. Nå den som lever får se. Nu väntar vi med spänning på de små liven som är beräknade härnäst. Älskade Emma med sin Jonas står näst på tur.

Shopping Tips Till De Små...






Sophie The Giraffe.


Moln Sängkläder

Karin Boysen Träapor

Mumin Musik Mobil.





Bugaboo Barnvagn.

Nu är det tid för jobb igen. Har sovit med "bettan" inatt så huvudvärken är något bättre idag. Blir dock antagligen en trött mama som kommer hem ikväll!


Kommentarer
Postat av: Emma

Åh herregud, VI ÄR NÄST PÅ TUR!!!!!! Nu jävlar kör vi på alla möjliga teorier här hemma för att få nåt att hända, haha. Nya taktiker varje dag! ;)



Åh vi har ju jeansklädseln till bugaboon, tycker den är jättefin och förhoppningsvis slitstark också!!! Dom andra sakerna är också jättefina men nu är det bannemej köpstopp här hemma fastän man skulle kunna shoppa ihjäl sig på barngrejjer!!!!!



Så himla kul för Emelie att lilla Wilma äntligen kom ut, måste ha gått jättesnabbt när det väl satte fart... Hoppas det går lika smidigt för oss (men helst inte fööör fort liksom).



Ska man tro på skrönor om förlossningar som är på g så kanske nåt håller på att hända eftersom min mage ballat ur totalt, eller så är det nån bakterie som slagit ut systemet, jag väljer dock att tro på det första! ;)



DUKTIG du är som sov med (äckel)bettan!!!! Tänker att eftersom din mage verkade visa lite stressymtom så kanske huvudvärken beror på att du pressar tänder på natten så då kanske den hjälper efter ett par nätter?!



Ha det så bra på jobbet idag!!!! KRAM!

2010-12-03 @ 11:23:47
URL: http://lillaemmasdagbok.com
Postat av: Linnéa Turner

Bugaboon är JÄTTE JÄTTE fin men så DYR! :(

Vad roligt att du hade en giraff på bild. Ians föräldrar ger alltid en giraff till barnet(som tradition) när någon dom känner fått barn!



Kram!

2010-12-03 @ 15:24:46
URL: http://linneaturner.blogg.se/
Postat av: emelie&hugo + vilma

Å, TACK för gratulationen! Allt känns bra här hemma, om än väldigt nytt och konstigt....



Kram kram,

emelie

2010-12-06 @ 11:26:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0