Helg





Tiden går galet snabbt. På måndag är det redan mars och jag som inte hunnit tänka februari än. Ganska skönt egentligen med tanke på vilken årstid vi går mot. De senaste dagarna har det töat ordentligt här i Skåne och ingen är gladare än vi. Drömmarna vi har om lugn semester på landet med sol i ansiktet, dagar vid havet och grillat till middag känns lite närmare.

De senaste dagarna har fyllts med mysig fika tillsammans med Nathalie som gav massor av energi, jobb och som för de flesta andra såhär vid löning lite shopping. Är mycket vi behöver just nu. Är dålig på att prioritera utseende i form av smink,kläder och hår framför inredning. Så mycket enklare är det att inreda än att vara tillags med sig själv. Dock vägrar jag en till sommar då jag inte kan känna mig någelunda bekväm i mina kläder så denna månadens fickpeng gick till att fylla upp sminkförrådet med i princip allt, artiklar till hemma SPA och underkläder. Ett besök till min frisör är bokat till nästa vecka och löparskor står på inköpslistan. Tanken är att jag börjar där och köper kläder när jag förhoppningsvis tappat de där fem sista.

Finns farligt mycket fint ute i butikerna nu. Blev en del små ting till L från HM också. Vår kille växer som aldrig förr. Som tur är tror jag storlek 98 kommer bli ett tag. Två blå randiga toppar från The Blues kampanjen, två andra toppar i rött och en dunväst till vårdagar som bjuder på varmare väder blev denna månadens inköp. Nästa månad står gummistövlar, nya gympaskor och vårjacka på prioriteringslistan. Här hittat ett par fina gummistövlar för bra pris från Viking. Det är inte lätt att hitta fina barnkläder till små killar tycker jag. Allt är med hemskt tryck, för dyrt eller slut så jag har lärt mig att det gäller att slå till när det finns i butik men det är inte alltid lätt när slantarna är få. Mars är en månad som bland annat innehåller utgifter som en födelsedag. Snabbare än vi hann säga bebis har vår son nämligen gått och blivit 2 år vilket ska firas med paketer.

Vi planerar att ge L en trehjuling och lite andra leksaksting. Har fått lite förfrågningar vad han önskar sig och vi vet att det kanske inte är det roligaste men om vi föräldrar får vara med på ett hörn är kläder en väldigt uppskattad gåva eller pengar till sparkontot. Vi har själva allt ut vissa ting L saknar men utan att låta tråkig nu när vi blivit fyra här hemma behöver vi inga fler leksaker som tar plats. Nej, vi är inte fyra som i en till i magen utan jag skriver om Ls nya bebis. På senaste tiden pratas väldigt mycket om bebisar här hemma och en viss mamma kunde inte låta bli att handla hem en pojkbebis i fredags. Har en önskan om att bli farmor en dag och tycker det är bra om L redan nu tränar som pappa. Det ska börjas i tid.

Något annat som det har börjats med i tid är flickvänner. L har nämligen kärat ner sig i en Sofie på dagis. Hennes namn är det första han säger på morgonen, ibland vaknar han mitt i natten och ropar efter henne precis som hundra andra gånger under dygnet. Sötaste blir tom lite generad då de träffas på morgonen på dagis och vågar inte gå in. Sött som socker.

Annat söm är sött är vår blåbärspaj som vi bakat under kvällen. Har intagits till  Melodifestivalen som står på i bakgrunden men jag tycker inte det är något speciellt i år. Imorgon är det jobb men vad gör väl de då veckan som kommer innehåller besök av både mamma och lillebror. Vi ska steka köttbullar, koka kalops, baka kanelbullar, gå på lekland och fixa några ting här hemma men det vet dom inte ännu ;)

Någon som kan tala om för mig vad veckans blomster kallas?


Kommentarer
Postat av: Linnéa

Hej sötaste! Gerbera heter den underbara blomma som förgyller ditt bord! Vilka fina kläder L fick, superfint! Ska vi ses nästa vecka?kram

2010-02-27 @ 22:07:39
Postat av: Nickan

Får inte jag vara med på din resumé :(

2010-02-28 @ 12:22:53
URL: http://nickansdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0