Monster





Idag började vi dagen med att ge en trött pappa sovmorgon och senare en mysig frukost med räksmörgås, muffins och te. Vidare fortsatte dagen med mitt projekt som jag startade upp här hemma igår. Till A s stora glädje har jag idag hissat vit flagg mot fler omändringar. Våra 54 kvm har ständigt förändras dels av eget intresse men även pgr av att vi två blivit tre. De senaste två åren har det varit konstant fix som pågått men nu har jag då lovat min man att detta var det sista som skall ske i denna lägenheten. Nu vill jag hinna med att piffa ting till ett komplett HEM. Nästa gång det renoveras eller flyttas rundor är den dagen vi förhoppningsvis blir med hus men först ska jag läsa i tre år och jobba i minst två.

Måste säga att beslutet om att börja läsa vuxit på mig. Även om det känns tradigt att vi måste vänta med många ting känns det skönt att veta att vi är på väg mot de vi verkligen vill och inte nöjt oss med någon medelväg.
Viktigaste just nu är att komma ihåg att njuta av tiden som är. Det är lätt att glömma då vi ofta talar om ting som vi hoppas ska hända längre fram. Den dagen vi stänger dörren till våran gata hemma på stan sista gången vill jag minnas hur lyckliga vi var här. Allt för sällan stannar vi upp och ser till vad vi har. Om framtiden vet vi ändå inget om.

I eftermiddag har jag och L lekt monster. Det är en av de roligaste lekarna som är en blandning av kurragömma och att jagas. Oftast är jag monstermamman som gör grimaser och pratar konstigt. Då tjuter L av glädje och springer och gömmer sig. Ibland gömmer även monstet sig och hoppar fram bakom vinklar och vrår. Hoppas ni kan sova inatt efter att ha sett sista bilden på L som avslutade dagen som det sötaste lilla monstret som jag sett. Idag klädd i skojorta från Ellos. Ett tips är att se in i deras webbshop. De har mycket fint till både stora och små. Ser framför mig hur L dricker saft i bersån på landet i sommar iklädd denna tunikan. Finns även i vitt!


Kommentarer
Postat av: Jennie

Det låter som en skojig lek! Låter litegrann som vår lek (just det med att springa runt) men då springer Isabell runt runt runt här hemma, hall-kök-vardagsrum-hall-kök-vardagsrum och sjunger "du käre lille snickarbo här kommer jag igen". Hon är typ galen i Emil... Hahaha Och gömmer hon sig så gömmer hon sig alltid på samma ställe så det är inte direkt "spännande". Hon rullar in sig stående i gardinen i vardagsrummet. Hm :)

2010-02-07 @ 21:54:06
URL: http://jempie.se
Postat av: emelie&hugo

Vilket sött monster :-)!



Å, vad spännande - vad blir det du ska läsa?



Kram kram

2010-02-09 @ 07:27:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0