Nytt







Igår var det jobb större delen av dagen och det var en trött mama som klev innanför dörren efter promenad hem som Bambi på hal is. Att vi under dagen fått hjälp att montera upp alla ting som så länge väntat att få hänga på väggarna muntrade dock upp mitt lite dystra humör. Har hamnat i någon sorts svacka där jag hela tiden frågar mig själv hur länge till vi måste kämpa. Livet känns som ett enda långt arbetspass just nu och vi behöver minst sagt semester. Som tröst klämde jag i mig fyra vitlöksbröd och två bakta potatisar med skagenröra ala Per Moberg till middag. Låg med ångest på soffan resten av kvällen. Så dum jag är som tror mat är lösningen på problemet. Bara en tillfällig tröst som känns bra för stunden och som sedan känns mer som ett straff än en belöning. Tur det är ny vecka idag med nya möjligheter till en sund livsstil. Synd bara att jag är ganska säker på att jag snart kommer ligga med en påse lösgodis i soffan. Har skallevärk och har en eftermiddag med överaktiv tvååring framför mig. Fast egentligen är det inte socker jag behöver för att få energi utan ledighet, tid med familjen och en stund utan att tankarna skenar.

Nog med depp. Bjuder på bilder på vårt "nya" kök. Är supernöjd med det svala färgvalen. Här har alltså målats vitt på väggarna, hyllor på vägg och bänkskivor har laserats i svart och tavellister har monterats upp för kokböcker och så småningom för bilder på familjen. Mattan från vardagsrummet har fått flytta in i köket medan soffgruppen väntar på en ny från HM Home som beräknas bli en i familjen i mitten mars. Blev lite smått galen av att hela tiden fösa samman mattorna till en och dessutom var plast inget material jag rekomenderar till vardagsrum men det är super i kök.

Nu är planen att vila bort skallevärken och kanske åstakomma lite nytt bra humör. Tisdag är ny VV vecka för mig vilket innebär att jag kan börja från 0 igen och denna veckan ska jag klara mig utan frestelser. Vet hur bra jag kommer må då jag nått mitt mål!


Kommentarer
Postat av: emelie&hugo

"Det högsta är ej att aldrig falla utan att resa sig efter varje fall"



KRAM på dig

2010-02-23 @ 07:23:48
Postat av: Emma

Vad fint ni gjorde det i köket!!!! Stackare med huvudvärken, hoppas den är över nu. Har du testat att köpa sånna Zomig på apoteket än? Do it!! (Det är som knark för oss migränare/huvudvärkare! ;) )



Stor stärkande kram till diiiig (och mitt gudbarn såklart!)



Ps. Vad önskar sig Liam när han fyller som är lite "skickvänligt"? Ds.

2010-02-23 @ 08:47:00
URL: http://lillaemmasdagbok.com
Postat av: emelie&hugo

Här kommer lite tips till dig, uppmuntrar iallafall mig i mina mörka stunder....:

http://hemohav.blogspot.com/

http://humlebacken.blogg.se/



Ja, 2 var det. Finns ju en uppsjö! Tipsa mig gärna om du vet fler :-)

2010-02-23 @ 12:41:27
Postat av: Sofia

Jättesnyggt! Tycker det är en perfekt balans mellan vitt och svart. Är det Bruka-skålar som står uppe på hyllan? Jättefina! Jag är ute efter nya skålar och har tittat på nåt liknande.



Kämpar också med min viktminskning just nu så jag vet hur trist det känns när man tröstar sig med mat, fast man egentligen inte vill! Men vi fortsätter att kämpa, eller hur :)

2010-02-23 @ 13:14:18
Postat av: Anonym

Å vad fint och fräscht det ser ut. Vilket bra jobb målarna har gjort!!!!Ska bli kul att få inta en måltid i erat "nya kök".Nu är det bara dagar kvar innan jag får får leka och busa med Liam igen. Det kanske kan passa att mormor laddar upp frysen med köttbullar igen så att en trött liten mamma får lite snabba och enkla måltider att ta till. Längtar kram mamma

2010-02-23 @ 22:42:24
Postat av: Mamma

Vilka duktiga målare!!!! Köket blev jättefint. Nu är det bara några dagar kvar tills vi ses igen och jag får leka och busa med Liam. Kanske att frysen behöver fyllas på med mormors köttbullar, så en stackars trött mamma har lite enkla måltider att ta till.

Längtar

kram mamma

2010-02-23 @ 22:50:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0