Piff







Konstigt att jag inte oftare gör det jag lovat mig själv att göra. Det är verkligen så mycket lättare än att finna tusen ursäkter till varför jag inte skall göra/gjorde det jag borde och dessutom känns det bra i hjärtat då det jag lovat är gjort. Hädan efter ska jag (nästan) alltid hålla vid mitt ord. Då A kom hem med vagnen vid fyra hade solen försvunnit för länge sedan och det var allt annat än frestand att ge sig ut i det kalla slasket men vi behövde frisk luft och eftermiddags underhållning. Känner mig slut på ideer att hitta på här hemma efter månader av vinter. Idag blev det slutligen något så enkelt som en promenad som fick roa. Vi var ute nästan en timme och kom hem nöjda. En mamma som fått behövlig motion och en liten som till sin stora lycka sett fem bussar på vägen.

Under kvällen har vi dansat till Guldkanalen i köket medan jag förberedda dagens middag som blev kycklingtacos. En dusch, lite Lotta och en flaska välling senare nattade jag L och L mig. Vaknade kvart i nio och insåg att jag missat nästan hela festivalen men det gör mig inte så mycket. Har inte alls hängt med i år. Inte lika roligt utan sällskap i TV soffan. Hamnar lätt framför datorn istället med musiken i bakgrunden. Ikväll har jag tänkt fortsätta med min nya bok av Mia Skäringer. Här hemma har Mia vart en favorit sedan hon gjorde Mia och Klara för SVT och nu verkar hon vunnit hela Sveriges hjärtan tillsammans med Josephine Bornebusch, Felix Herngren och Johan Rheborg i TV4s fredagsunderhållning Solsidan. Klokren humor som passar perfekt här hemma. Nästan som jag funderar på att betala för TV4Anytime bara för att se de två första programmen som jag missat.

Imorgon väntar jobb igen mellan 11-17 och när jag kommer hem är här förhoppinsvis lite mer på väggarna. Det blev inte av senast men nu ska vi få hjälp att lära. Ska bli skönt när dessa ting är uppe. I framtiden har jag lovat A att hålla mig till att piffa det som redan är och för första gången är även jag övertygad om att vi behöver lite lugn och ro på inredningsfronten här hemma. För se hur länge jag kan hålla mig. Kreativ själ som jag är har jag svårt att inte låta tankarna skena iväg i nya inredningsalternativ, stilar och färgteaman. För tillfället är jag inne i en lite mer "vågad" stil än tidigare. Det marina temat med sina stars och stripes är ett minne blott och här piffas i vitt,svart och grönt. Till gårdagens middag dekorerade jag kandelabern i köket med limegröna ljus och jag måste medge att det gjorde mycket med denna lilla färgklick. På nedersta bilden ser ni vår nya sovrumsmatta. Svart och vitt, från Indiska för 179,-. Tycker det är läckert med mönstret som avviker från det annars så stilrena. Är supernöjd med resultatet. Jag får ofta inspiration till ett hem utan piff, stilrent i bara två färgsättningar och med stora ytor men sedan när jag försöker få till det så känns det inte som ett hem. Har kommit fram till att ett riktigt inspirerande inredningsrepotage är från ett personligt hem där de som bor där fått sätta sin prägel. Dessutom har jag kommit fram till tre ting varje vuxet hem bör ha så nu är jag på jakt efter...

Mönster som inte passar ihopa.
Växter som är lite sisådär.
Konstig konst.

Jag vet ni förstår säkert inte. Det går inte att förklara vad som föresgår i mitt huvud då det kommer till inredning. Känner ingen som väljer mellan limegröna och vanliga gröna ljus i en kvart, som måste färgmatcha i hela lägenheten och gärna även i garderoben och som inte kan släppa tankarna på ett par svarta kuddar med elefanter från Svenskt Tenn.

Inrednings REHAB anyone?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0