Duktig







TACK sötaste för alla peppande kommentarer! Det gör verkligen gott och inte behöver jag göra er besvikna heller för imorse var det jag som var ute och promenerade. Det var iskallt, mörkt och svettigt men jag gjorde det. När klockan var tio hade jag redan motionerat, duschat och ordnat mig, L var i väg på dagis och haregrynsgröt blev dagens frukost. Dagen fortsatte med promenad till bilioteket och studievägledningen. Fann mycket bra information att klura på. Dock tror jag redan att jag vet vad det blir. Ibland behöver saker sjunka in lite dock. Har velat mycket mellan att välja med hjärna eller hjärta? Det lutar mot hjärta.

Ett doktorsbesök senare var jag påväg hem och påväg var även huvudvärk. De senaste månaderna har jag drabbats av hemsk huvudvärk (migrän?). Ligger som ett band över huvudet med punktsmärta mellan ögon och tinningar. Vanlig Alvedon hjälper inte. Försöker kartlägga när det dyker upp. Kanske strax innan "den tiden i månaden?". Eftersom testerna för IBSn visade på näringsbrist trodde jag att även huvudvärken skulle vara ett minne blott nu när jag med hjälp av ny meducin blivit så mycket bättre. Äter och får behålla maten. Dessutom med kosttilskott som tillägg. Stress?

Väl hemma var det dags för lite välbehövlig lunch. Precis då jag skall sätta mig ner och njuta slinter glaset ur handen på mig. Datorn, bordet, soffan, fotöljen och mattan täcks av stora fläckar. Tur jag har tid i tvättstugan imorgon. Håll tummarna för sofföverdragen. Mattan går nog tyvärr inte att rädda. Efter att äntligen fått i mig lite lunch ringde jag några viktiga samtal och sedan var det tid att hämta L på dagis. Skrutten hade ramlat två gånger idag. Gör alltid lika ont att jag inte vart där och kunnat trösta. Blev extra pussar hemma istället.

Tyvärr blev värken i huvudet bara värre. Har spenderat eftermiddagen med illamående och i djup sömn. Vaknade klockan sex som i en dimma. Efter lite mat och dryck känns det hela under kontroll. Faktiskt känns det alltid lite bättre då jag äter. Känns som jag pressar in mat efter värk. Det får mig att bli bra för stunden? Kvällen spenderas iallafall med lyxiga jordgubbar och nya Plaza Kvinna i soffan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0