Jeans







Första dagen på jobb avklarad. Känns underligt fast på ett bra sätt. I Trelleborg var jag aldrig riktigt tillbaka. Jag hade ju aldrig jobbat där tidigare. I denna butiken känns allting precis som förr fast samtidigt helt annorlunda. Det som känns mest är att jag inte känner någon där. Jag som brukade prata med allt och alla och dessutom ofta vara i centrum som biträdande är helt plöstligt den nya tjejen. Fast det känns faktiskt helt okey. Min nya chef och tjejerna verkar hur söta som helst och dessutom har de styrt upp butiken något otroligt. Har så många härliga minnen från förr och jag är säker på att det säkert kommer bli minst lika innehållsrikt även denna gång. Dessutom trivs jag bra med att slippa chefsansvar. Skönt att istället kunna finnas där och avlasta samt ha mer tid för kunderna.

Köpte med mig ett par jeans hem. Är i stort behov av arbetskläder. Dessa är på REA för otroliga 99,-. Tyvärr var de storleken för små. Håll tummarna att de finns kvar i en storlek större till mig imorgon. Tyckte de var riktigt snygga med lite speciella detaljer och dessutom kommer de passa perfekt till alla snygga tunikor vi fått in. Alla dessa vårkläder kommer göra mig fattig. Tur är väl att jag lovat lägga lite mer pengar på kläder och mindre på inredning 2010. Synd är väl att jag inte kunde hålla mig från att klicka hem en matta till köket ikväll så våren får vänta en kort månad till.

L har varit halva dagen med pappa idag och halva dagen med farmor och farfar. Kom hem till tyst hus ikväll. Det är skönt att varva ner lite efter jobb samtidigt saknar jag mina killar otroligt. När L kom med farmor runt åtta fick jag massor av pussar, vi kröp ner under täcket för att läsa Mamma Mu innan nattning och sedan sjöng jag tills L sov sött på kudden. Längtar efter några dagar i lugn med mina killar. I februari har vi bokat in en helg på landet och det ska bli underbart.

Nu dags att stänga ner datorn för kvällen. A kommer snart hem och vi ska mysa massor. Imorgon är det dags för jobb igen. Nästa vecka är det jobb måndag, tisdag,onsdag. Jag jobbar många men korta pass. Mycket kvällar och helger. Kanske inte perfekt ur familjeperspektiv men jag är glad att jag slipper fyra timmars resväg och att jag har lite tid varje dag över till alla andra måsten vilket gör att de kvällar jag är hemma kan jag slappna av och NJUTA av min familj inte sitta med papper, ansökningar och tankar!




Kommentarer
Postat av: Jenny

Häftiga brallor:-)

va mysigt de låter em en helg på landet, tänk alldeles vitt ute o den utsikten:-) underbart:-)

Hade varit roligt att träffas nån dag, får se om vi akn få ihop det mellan våra jobb o studier;-) KRAM o hälsa familjen:-)

2010-01-17 @ 16:46:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0