Projekt



Dålig uppdatering på bloggen denna veckan.

Här hemma pågår stora projekt. Tyvärr kanske lite för stora men nu är det alldeles snart klart. Denna veckan har varit alldeles för mycket på alla plan och antagligen är det därav jag vaknade med huvudvärk idag. Inte bra med tanke på att jag lovat hjälpa till på jobb mellan 15-20.15 idag. Är bara till att svälja två Alvedon och se glad ut antar jag. Är så otroligt trött på att när jag jobbar är A hemma, när A jobbar är jag hemma eller så jobbar vi båda två. Ingen tid för oss som familj tillsammans och jag saknar min man men med osäker framtid om jobb är det ingen valmöjlighet. Ett jobb mellan 9-16 med mannen hemma varje veckokväll och gemensamma helger önskas. Av erfarenhet vet jag att de flesta småbarnsfamiljer pusslar med både tider och ekonomi för att få allting att gå samman men ibland känns det som att det bara är vi som aldrig får helg tillsammans.

Nu försöker jag fokusera på framtiden för att inte låta denna ganska tunga tiden fästa. I sommar ska vi ha fyra veckor semester tillsammans då vi inte gör något annat än att bara vara och till hösten börjar jag förhoppningsvis att läsa om jag inte redan har ett fast jobb med bra timmar. Då har vi båda bestämda tider något sådär och vardagen blir lite enklare.

Har kännt mig ganska depp på senaste. Det är svårt att ta tag i saker och ting när tiden inte finns där. Ska försöka unna mig minst en dag i vecka då jag inte ordnar med jobb, arbetar eller letar andra alternativ. En dag då jag inte tvättar, städar eller gör andra måsten. En dag då jag är ledig. Måste börja sätta mig själv lite mer i fokus. Min kropp säger ifrån på många sätt nu.

I förrgår hämtade jag ut mitt brevpaket från ViktVäktarna och nya Allt Om Mat inspirerar mig till att ta tag i de där extra kilona NU!


Kommentarer
Postat av: MAJA: Style & Life by Leia

Oj vad jag känner igen mig i det du skriver....ekonomi....för stora projekt...deppigheten och bristen på att hinna ta hand om sig själv.



Sen var det det där med att hinna försöka ta tag i dom där extrakilona som sitter kvar efter graviditeten.....dom rann minsann inte av i farten;)



kramar och hoppas att du får en supermysig helg iaf!

2010-01-22 @ 13:42:16
URL: http://styleandlifebyleia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0