Ellos











Den här dagen har mest varit. Har vaknat runt hemma i myskläder med ro. Började dagen med lite fix med Försäkringskassa, utbildning och CSN. Lite tradigt men skönt att göra klart innan semestern. Efter lunch tog jag mig ner till Posten för att skicka iväg lite papper som jag äntligen blir av med. Passade även på att hämta hem ett paket från Ellos. Måste verkligen rekomendera er att handla där. Fina ting av bra kvalite till super priser. Se dock till att ni handlar med rabatt. Det finns nämligen alltid någon kod som gör ditt köp till nedatt pris. Ofta så mycket som 40-50%.

I vårt kök står nu två stycken Marockanska lykotor som tillsammans med ljusfatet i vardagsrummet kommer lysa upp mörka höstkvällar. Jag har då börjat längta efter höst innan sommarsemestern ens är påbörjad. Det är svårt nu när höstsortimentet kommer in i butikerna. HM släppte mycket nytt idag. Ett tips är att titta in på deras nätshop. Där finns en super fin grön parkas jacka med foder som påminner om Odd Mollys, en vindjacka i svart med rutigt foder som Barbourjackorna och ett par svarta ballerina med quiltat mönster ala Chanel. Önskelistan uppdaterad nu.

Något jag också ser fram mot med hösten är utbildningen. Härligast är förstås att jag för en gång skull behöver en almenacka, massor av skrivblock och pennor. Varje år står jag där i bokhandeln och suktar efter allt fint men i år har jag faktiskt en anledning att skämma bort mig själv lite. Har satt startskottet med en väska från Penguin Bookbag köpt hos designista.se Älskar färgerna.

Ikväll blir det tidig kväll med nya Lantliv. Imorgon är det jag som öppnar butiken och innan jag somnar ska jag även hinna med att storhandla, tvätta, laga middag, diska, plocka undan, betala räkningar osv.

Det vill säga en helt vanlig dag!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Hehe maten tog slut snabbt eftersom alla ville äte 2 gånger;)



Kids hade 50% på hela sortimentet när jag var där, kanske dem har halva reapriset om några veckor om man har is i magen!

Vart i Skåne är det ni har stuga?! Nyfiken hihi.



Superfina lyktor förresten=) Och fatet med, påminner om ett bord jag har!



kram

2010-07-19 @ 21:14:20
URL: http://frusofie.se
Postat av: Emma

Haha jag har också tänkt tanken att sy lapptäcke men sen när jag hittade mormorsrutorna så blev jag mer inne på dom. Har förresten hittat ett lapptäcke från Rise men 3000 spänn för det känns lite saftigt... ;) Jag har lagt två bud på tradera på filtar så nu håller jag tummarna, visst är dom fina?? :)



Vi ska vara på ultraljudet kl 14 imorgon så du jobbar ju med all säkerhet när vi kommer därifrån men lovar att skicka sms så fort vi kan! Vilket nummer ska jag använda egentligen? Har så många nummer till dig nu... :S



Söt du är som tänker på oss, tänker på er med massor och längtar till ni kommer. Och lyssna på det här då: jonas, som ALDRIG vill vara ledig sa idag att han tänkte ta nån/ett par dagars semester när ni kommer upp så vi hinner umgås!! Tror det var när jag sa att liam nog vill kolla hans cross som han kom på det, hahaha. Han funderade en stund och sa "ja han kan nog få provsitta på den lite!!", hahahaa.



Åh när ni kommer så måste vi fundera inredning hit hem, jag har idétorka (eller så mycket i huvudet att jag inte kan tänka klara tankar, den här bebisen alltså...) och behöver din hjälp gumman!!!!



Håll tummarna för oss imorgon (ja eller idag blir det ju ser jag nu). Kram, i love you silly!

2010-07-21 @ 05:51:22
URL: http://lillaemmasdagbok.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0