Mumin

















Förlåt mina vänner för dålig uppdatering här på bloggen. Livet har sett ut ungefär såhär de senaste dagarna... frukost, morgonmåsten, andra måsten som telefonköer och annat pappersarbete, lunch, jobb, middag, disk, tvätt, städ osv. Inte alltför mycket som gett någon vidare inspiration till att blogga men på mannens min begäran kommer här en kort uppdatering från en dag då jag varit ledig och struntat i nästan alla måsten.

Idag har jag storshoppat på Apoteket. Det är alltid lika chockande då man kommer fram till kassa och ska betala men vad gör man när man måste. För att förtränga den dyra Apoteketnotan tog jag en liten runda på stan. Det borde jag inte gjort. För nu börjar höstens kollektioner strömma in i butikerna och det är farligt för plånboken. Vi har sedan en tid haft Muminfeber här hemma. Denna klassiska lilla figur har satt sig direkt i våra hjärtan. Att Lindexs nu fått in massor av fina Muminting i sortimentet och att jag hade rabatt i butiken blev avgörande för dagens inköp. Ett par kalsonger, en pyjamas och en tygväska. Allt med Mumin till min kära L.

Kvällen har spenderats tillsammans med Linn, Henrik och Leia. Barnen pussade massor, det spelades fotboll och vi grillade gott till middag. Fick oss att längta ännu mer till semestern som närmar sig med stormsteg. Härom kvällen planerade vi lite inför veckorna som ska komma. Känns lite overkligt. Det vi pratat om så länge är snart här. Nu gäller det att ta vara på tiden tillsammans.

Nu dags att sova men först lite kvällslitteratur. Har verkligen kommit in i en våg av bokbegär. Det var länge sedan nu. Underbart att drömma sig bort ett slag men ikväll måste jag blunda tidigt för imorgon väntar en dag på Skånes djurpark!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0