Stort







En perfekt start på en ny vecka som tar oss i rasande start mot juni började i tvättstugan. Redan klockan tio hade jag ordnat med alla måsten och när min underbara Linn ringde för att höra om jag kunde passa Leia en stund medan hon var hos doktorn var svaret självklart ja. Det är en en ära att få passa en sån liten. Strålande gick det också. Vi hann både med en tur på stan, att köpa blommor till mamman hennes och en söt liten body i gult och rosa till prinsessan själv. Konstigt hur ovant det känns att ta hand om en sån liten trots att det inte var länge sedan jag själv gick där och strosa med liggvagnen.

Redan klockan tolv var jag hemma igen för lite lunch och eftermiddagen spenderades med min lilla kille i parken. Att få barn är verkligen obekrivligt. Aldrig skulle jag tidigare kunnat föreställa mig hur stort det skulle kunna vara med ett nytt ord, ett plåster på fingret eller någon som säger gonatt mamma. Varje dag blir Liams värld större och större. Det är spännande att följa hur ord växer till meningar, hur bussar blir ointressanta men lastbilar plötsligt är "the thing" och hur kärleken till kompisarna på dagis bara växer. Från att bara varit mammas och pappas kille är det nu fler och fler andra personer som är viktiga. Det pratas just nu mycket om farfar och farmor som flyger bland molnen (de är på semesterresa till Mallorca), om mormor och Markus (morbror) som ska komma för att baka bullar och hoppa bland bollar och om Nickan och Emma (Gudmor) som vi måste se på datorn innan det är dags att sova.

Ja det är minst sagt härligt att varje dag är speciell. Det är en gåva att komma hem till någon som saknat eller att få ett sms på mobilen där mannen skriver "Jag älskar dig!".

Har precis tagit en dusch för att få bort sanden som en viss liten betämde sig för att kasta i mammas hår i parken i eftermiddags. Nu blir det Bröllopsintervjun på TV4 och sedan sängen!


Kommentarer
Postat av: Linnéa

Hade varit trevligt att bli intryckt däremellan någonstans...synd att vi inte ses så ofta!kram

2010-05-17 @ 20:36:20
Postat av: Nickan

Naw prinsen då:) härligt med så mycket positiv energi! Kramar

2010-05-17 @ 22:03:50
URL: http://nickansdagbok.blogg.se/
Postat av: emelie&hugo

Härligt inlägg Mommy M! I like! Livet är faktiskt bra härligt ibland (oftast).



Kram kram,

emelie

2010-05-18 @ 08:24:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0