Julkalender

Hemma trött efter stägning av butiken. Lyssnar på julmusik. Har ägnat de sista timmarna av kvällen med att ordna klart de sista med julkorten. Imorgon åker frimärke på. Kanske är det de som fått mig att sakna min familj 75 mil bort lite extra. Små tårar rinner från min kind. Jag är välsignad med både en egen liten familj och en "extra" familj här i Skåneland men ändå har jag en önskan djupt inom mig att få fira med mina. Mamma, pappa, storebror, lillebror, farmor, farbror och mormor under samma tak. Som det en gång var.




Min parfym har varit inne på sista droppen länge. Idag blev GAPs nya doft Washed Cotton min.



Imorgon är det 1a december. Igår kväll vid middagsbordet pratade vi om hur oerhört tacksamma vi är hur livet ser ut idag jämfört med förra julen. Imorgon får Liam vakna till ny chokladkalender med favoriterna från Nalle Puh.



Innan jag blundar.

Imorgon väntar onsdag med de sista fixet inför älsklings födelsedag på torsdag, ärenden till posten, några samtal, städ och en eftermiddag på Vellingeblomman!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja, min älskade dotter, jag förstår att det känns lite ledsamt att vi, din familj, inte längre kan vara samlade till jul som förr. Jag är dock så otroligt glad att jag har förmånen att resa till dig och din familj veckan innan jul och att få vara tillsammans i flera dagar. Jag räknar givetvis med att jag ska få till några av mina julrecept som vi ska smaka av. Kram

2010-12-01 @ 14:44:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0