Mamma







På väg till jobb imorse. Min skatt tyckte att mamma skulle jobba en annan dag. Ja det var ju lite svårt att ändra på. Många frågar om det inte är surt att jobba helger? Nja. Klart det är tråkigt att inte träffa min familj men samtidigt får jag mer tid till dem i veckorna. Dessutom med dubbelt betalt som väger upp mina 32 timmar till en heltidslön och fria kvällar känns det plötsligt som en relativt god ide. Fast det är klart lite svårt att förklara för en tvååring.

Som ni förstår har jag spenderat dagen på jobb. Skönt att komma in i rutin igen. Dessutom är jag super glad att jag valde jobb före utbildning. Helt rätt beslut. Äntligen. Känner mig glad då jag stiger upp på morgonen, humöret håller hela dagen och på kvällen är jag härligt trött. Säga vad man vill om semestern men att känna att man gör nytta och drar sitt strå till stacken är underbart.

Nu ska jag njuta kvällen med Valentines day!


Kommentarer
Postat av: Jenny N

saknade dig på G imorse när jag var dit o spanade.... hade du aknske inte börjat vid halv 11 eller du gömde dig när jag kom;-)

Kram Jenny

2010-09-05 @ 08:25:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0