Livet På Landet



I torsdags kväll rullade vi äntligen iväg till landet. Vi kom fram sent och bäddade ner oss direkt. I fredags blåste det galet mycket så vi spenderade dagen på mannens initiativ (!) med en tur till EKO hallen. Där finns massor av ting men vi kom därifrån endast en fotboll rikare samt 4 burkar Wanish. Jag känner mig helt mätt på inrednings prytlar och A fick inte riktigt tid att botanisera i fiskehörnan då Liam sprang som en tokig i hela butiken. Det är inte det lättaste det här med att ha barn med i butiker. Eller vårt barn kanske jag ska skriva här. Blir det för mycket skrik och spring blir det till att lämna. Affären alltså inte barnet. Inte trodde jag att jag skulle bli den där mamman som tog skrikande barn på armen ur affären men det händer ibland. Någon gång måste det väl falla in hur man beter sig. Skulle kunna skriva en hel uppsats om detta. Barn och butiker. Väljer att lämna det så länge. För att istället visa er några av alla hundra underbara kort från en fantastisk helg. På kvällen avtog iallafall vinden något och vi tog oss ut på tomten för att "flyga" drake.



L på väg till snigelstigen för att se om de har kommit fram än. Så var tyvärr (?) inte fallet.



"Lilla snigel akta dig!"



Killarna har redan hunnit spendera två helger på landet då jag varit på jobb. Liam har lärt sig namnet på massor med blommor som han ville visa mamma.



"Blåsippan ute i backarna står." Nej detta är INTE blåsippor MEN det fanns och L var noga med att inte plocka dem.



På väg ut på lite trädgårdsarbete.



Kollar in utsikten.



"Högt i himlen är vi mamma!"



Rafsar.



Gräver.



Hjälper pappa att bära STORA träd.



Efter en stund vart det kyligt så vi gick in för att värma oss.



Ett varmt bad innan vi somnade gott och sov hela natten.



Morgonfunderingar.



Startar dagen med Barn Tv.



Mamma sitter i fönstret och fotar då vill L också göra det.



"Gå upp!"



Glad liten kille.



Ritar vid köksbordet.



Tid att klä sig.



Funderar lite.



"Du köpt dessa till mig mamma? Du är snäll du!" L pratar så mycket och visst värmer det i mammahjärtat när jag får höra att jag är snäll (någon gång ibland!).



A ordnade i trädgården och vi tog en promenad.



Det kan hända att en eller annan sten fick följa med hem.



Klappar en get.



Matar en häst.



Lycka är att gå balansgång till affären.



För att plocka sitt eget lördagsgodis.




Tar in posten.





Jagar en fjäril.



Slänger grenar på bålet som ska brännas kommande helg.



Spelar crocket med mamma precis som Pippis Tommy och Annika.



Åker skottkärra.



Efter promenad och utelek gick vi in för att köra med bilarna. Kvällen spenderades tillsammans med farmor och farfar med familj. Mannen grillade. Årets premiär. Efter all frisk luft somnade vi gott och sov lääänge på söndagsmorgonen. Söndagen spenderade vi utomhus. Medan mannen fiskade och golfade lekte vi massor.



Badmington.



Lättare att fånga fjäril med håv.













Spelar golf precis som pappa.

Detta har verkligen varit en super härlig helg fylld med frisk luft, god mat och gott sällskap. Dessutom har jag läst ut en hel bok (!) och adderat några välbehövliga timmar på sömnkontot. Igår var det tid att återvända till hemma på våran gata i stan igen.

Åter till vardagen!




Kommentarer
Postat av: Linnéa Turner

Ni ser ut att ha haft en riktig mysig helg på landet!

:-) nu är våren påväg! (sakta men säkert..)



kram Linnéa

2011-04-11 @ 17:35:50
Postat av: mamma och mormor

Å, vilka härliga vårbilder på Liam. Jag förstår att ni har det härligt mysigt på landet.



Kramis

2011-04-11 @ 21:10:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0