Påskbyn




Min två hämtade upp mig efter jobb igår och vi styrde mot Vellingeblomman och påskbyn. Där fanns bä bä lamm, kaniner och marsvin bland massvis med påskpynt. Vi firar alltid påsken på landet så hittintills har det inte blivit mycket till fix här hemma inför denna högtid men i år tänkte jag pyssla lite med L för att han ska få lite känsla. Detta påskägget valde L ut. Det ska han ge till påskharen med sina nappar i.



För er som aldrig varit på Vellingeblomman säljer de främst växter men under olika årstder har de även utställingar som skapar känsla med massor av skoj att handla hem. Desstom har de en hel del till barn. Vi tycker det är skoj att Liam älskar naturen och uppmuntrar det gärna.



Odlat här hemma har jag redan ordnat med men på landet finns det mycket att stå i. A handlade trädgårdsverktyg till L så han kan vara med och hjälpa till.



Glad kille som pratar massor. Det mest spännande för tillfället är att fråga "Vad gör du?" eller "Va sa du?" Och sedan svara "Jaha!". Igår skrattade jag gott åt liten när vi stod i affären. Plötsligt ropar L glatt "MORMOR!" vilket hade varit super trevligt om det varit mormor och inte en kvinna i 40+ som inte såg alltför munter ut över sitt nya tilltalsnamn.



L har fått en taxibil av sin farfar som ska med överallt. Precis som djuren. Och böckerna. Tur vi inte har så många rum att bära mellan.

Idag är jag glad över att jag tog min sista överskottsenergi igår till att storstäda här hemma. Då återstår bara tvätten idag, och handlingen, och att packa, och tusen andra ting. Kanske hinner jag med att sitta en stund om inte blir det till helgen för ikväll är det vi som åker till landet!


Kommentarer
Postat av: Linnéa Turner

När du skrev att Liam skrek "mormor"! till någon som inte såg så glad ut över att bli kallad mormor kom jag att tänka på när jag och pappa skulle åka till Åland. En liten söt pojk (i Liams ålder) stod framför oss med en väldigt gammal gubbe bredvid sig. Pappa pratade med den lille pojken och han var riktigt pratglad. Och så frågar pappa "åker du till Åland med farfar eller med morfar?" och pojken svarar "jag åker dit med pappa". PINSAMT!

2011-04-07 @ 10:33:28
URL: http://linneaturner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0