Påskpysslat

Liten har haft feber av och till under helgen. Det rinner ur näsan och tålamodet är si sådär. Resultatet blev att vi började veckan med VAB.



För att se hur mycket liten orkar med tog vi oss ut för lite frisk luft. Nu är det vår så nya jackan och skorna var på.



Målet var att ta oss ner till stan för att inhandla lite påskpyssel att roa oss med under dagen. Älskar vår lilla mysiga stad och på affärsgatan fanns massor att titta på.



Godisbutikens vackra skyltfönstren var svårt att låta bli att sucktas av.



Så vi gick in för att provsmaka en bit eller två och för att ta en närmare titt på chokladkaniner, påskgodis och färgsprakande ägg.



Hos Panduro hade påskharen varit framme.



Sedan kom vi fram till stadens bokhandeln som enligt mig har de finaste skyltningarna och speciellt till högtider.



Liam fann en hemskt (?) fin kanin.



Det nya intresset för dinosaurier är stort. Liam fann en hel hörna och slog sig trött ner för att bläddra i boken "Lilla boken om dinosaurier" som fick bli med hem.



Efter bokhandeln var liten sliten och åkte vagn hela vägen hem tills vi stannade för isglass som gav lite mer energi.







När vi kom hem åt vi lite snabbt och skred sedan till verket. Påskpyssel med stort P. Tills liten tappade tålamodet och slog ner ALLT på golvet. Ett djupt andetag från mamman. Sedan gick vi för att vila. Tre timmar sedan vaknade vi.



L har fått en tidig påskpresent till sitt rum.



Kökshyllan med ett nytt budskap.



Piffat i köket.



Stileben på hyllan.



Tid för påskris. Egentligen var det tänkt att påskdekorationerna skulle upp senare i veckan men i brist på annat att underhålla uttråkat barn med startar vi påsken lite tidigare än vanligt hemma på våran gata i stan.



Det var ganska roligt att kasta äggen ner för trappan också.



Men med lite hjälp av mamma blev det klart till slut.



Lite lagom nivå på mitt nya liv som trädgårdsmästare.



Efter besök av finaste Åsan (äntligen lite social kontakt!) planterade vi tomater.









Nu står tomaterna i jord i köksfönstret tillsammans med våra andra blomster. Eftermiddagen har fyllts av tårar och testat tålamod. Liten är inte i sitt bästa skick och får vara hemma med mamma även imorgon. Nu har vi precis sett på "En unge i minuten" och snart är det tid för sängen. Tippar på att det blir en lååång dag imorgon!


Kommentarer
Postat av: Jennie

Gud så mysiga bilder! Du är så otroligt duktig, kreativ och påhittig Mikaela och jag är så imponerad utav dig. Jag önskar jag hade hälften av påhittighet och pysselanda. Tyvärr inte. Jag har nog med att överleva dagarna som hemma med två stycken för närvarande...

Men idag ska vi iaf sätta lite påskliljor i krukan på balkongen. Alltid något! :)

Kram till er alla tre

2011-04-12 @ 08:00:50
URL: http://jempie.se
Postat av: mamma och mormor

Jag håller verkligen med Jennie. Du är så otroligt duktig att hålla på med pyssel. Jag vet att ni som små också fick påskpyssla lite och alltid när det ska pysslas så krävs det en hel del tålamod av dig som förälder. Själv har jag beställt en kasse påskblommor av en försäljande skolungdom. Kanske blir det en gammal tupp på påskbordet.



Kramis mamma

2011-04-12 @ 20:39:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0