2012 Bebisar

Denna dagen har spenderats med tvätt, städ och barn hemma från lekskolan. När mannen klev innanför dörren sov jag ett par välbehövliga timmar för att sedan möta upp underbaraste fd chefen på en närliggande restaurang. Vi har en nära relation. Som började med vår gemensamma kärlek till Mia Skäringer. Långt innan Solsidan. Vi "fann" varandra genom "Dygnkåt och hur helig som helst" för att sedan skapa daglig igenkänningshumor i bitchexpediterna Mona och Ansi. Så det kändes lite speciellt idag då vi fått veta att Mia precis som jag väntar en 2012 bebis.



Min kloka vän L skrev på Facebook häromdagen att om Gud vore en kvinna skulle det vara Mia Skäringer. Jag är beredd att hålla med. Har ni inte läst hennes två "Dyngkåt och hur helig som helst" och "Avig Maria". Gör det NU. Se dessutom Mia och Klara för SVT. Eller köp nya Your Life. Garanterat goa skratt.

Många skratt har jag även fått denna kväll. Det är verkligen behövligt som mama att komma utanför hem ibland. Att bubbla om världsliga problem. Få distans. Vara bara jag för en stund. Det är svårt ibland när alla vänner har blivit F.Ö.R.Ä.L.D.R.A.R att släppa taget om tillvaron och bara NJUTA. Sedan är det tusen gånger mer underbart att komma hem till alla måsten i en småbarnsförälders vardag igen. Eller bara sjunka ner i soffan med en påse godis och läsa favoritbloggarna. Har sökt runt lite online och funnit en hel del 2012 bebisar som jag absolut kommer följa. Alltid spännande och lite nyfiket med dem som delar samma vecka/månad...

Carolina Gynning Konstnär, författare och programledare.
Ida arbetar på Sprall och syster till grundaren av barnklädesmärket Livly.
Julia Egenföretagare till vackra ting i lantlig stil.

Och så jag och Mia såklart. Drömmen vore att Mia började blogga igen. Skulle vara en trogen läsare. Nu ska jag gå och se om mannen somnat under nattning. Tror det blir film ikväll. Kanske orkar jag lägga upp bilder från dagen senare!
 
PS. Roligt att se att det är många nya läsare som hittat hit. Kanske vill ni presentera er med ett par rader. Eller har själva bloggar som jag kan få se in till? DS.


Kommentarer
Postat av: Frida

Åh vad skoj att vi väntar smått nästan samtidigt! Kikar in här fler gånger :-)

2011-12-29 @ 00:07:20
URL: http://fridafabulous.se
Postat av: sandra

Jag brukar kika in här med jämna mellanrum :)

2011-12-29 @ 07:35:41
URL: http://freefallin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0