Regn

Om en vecka lite drygt är det julafton och här i Skåne har inte en enda snöflinga setts till. Nu önskar vi att det slutar regna och istället blir ett vitt vinterland som lyser upp vår jul. Idag har jag vilat. Det är inte ofta men välbehövligt. Speciellt nu inför julruschen på jobb. Går på långvecka imorgon men sen är det äntligen "jullov".



Det är så mörkt ute att det är helt omöjligt att få till ett fint ljus i bilderna. Iallafall vill jag visa er min regnrock. Som jag handlade i förra månaden på Polarn O Pyret. Är så trött på att L alltid har bra kläder i alla väder och så vill man själv bara in för att det är kallt eller regnigt. Nu är jag ordentligt laddad inför kommande barnvagnspromenader och lekparkshäng.



En liten polkagris mage minsann. Vecka 14 = i vecka 15 denna vecka. Känner mig dock mindre gravid än jag någonsin gjort med bebis i magen. Illamåendet är som bortsprunget och huvudvärken har jag lärt mig tygla. För tillfället går jag bara runt och njuter av kulan på magen. Det är jag verkligen värd efter en tung tidigare graviditet och inte en direkt enkel start på denna heller.



Regnkappan kan ni som skrivet inhandla hos POP.

Ikväll har vi myst hos våra underbara vänner Linnea och Stefan med deras två barn. E som är född samma år som L och nytillskottet A. Lika härligt som vanligt då vi ses med god mat, massor av skratt och barnskrik. Tänk i sommar är där ännu en bebis. Som jag längtar efter att få lukta på bebishuvud igen. Pussa på kinderna och sova tätt intill!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Härlig blogg du har :)

2011-12-16 @ 11:44:47
URL: http://varatpyre.blogg.se/
Postat av: Cissi

Så jättefin du är! Och en bebismage börjar synas, mysigt. Skönt att du mår bättre dessutom. Det är underbart att vara fyra i familjen, ni har många härliga stunder att vänta :-) Kram från Cissi och grabbarna!

2011-12-16 @ 13:48:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0