En lysande ide

En av mina stora inspirationskällor i bloggvärlden är Petra med inrednings-/livsstilsbloggen House Of Philia. Tillsammans med den stora kärleken Henrik och tre små skatter uppdaterar denna vackra trendmedvetna mamman om senaste nytt från livet i den fashionabla 30-tals villan i Västerås.


HouseOfPhilia



Denna veckan presenterar Petra tillsammans med Länna Möbler en exklusive tävling där priset är en BL3 från BestLite i valfri färg.


Bestlite designades 1930 av Robert Dudley Best och slog igenom på marknaden redan under andra världskriget då Winston Churchill placerade bordsversionen på sitt skrivbord i Whitehall. Lampan som numera är en designklassiker säljs idag av det danska desginföretaget GUBI.

Bestlite tillhör de mest klassiska armaturerna och innefattar bordslampa, golvlampa, taklampa och vägglampa. Serien finns i vitt, off-white och svart. Pris mellan 1995,- och 7995,-

Precis som Petra hämtar jag ofta inspiration från danska designers. Har inga problem att kasta ut samtlig belysning här hemma för att ersätta med denna strålande design.

TILL NATTDUKSBORDET...


BL 10 VÄGGLAMPA



TILL SKRIVBORDET...


BL2 BORDSLAMPA



TILL BARNRUMMET...



BL7 VÄGGLAMPA



TILL LÄSHÖRNARN...


BL3 GOLVLAMPA



I HEMMETS HJÄRTA...


BL9XL TAKLAMPA







Länna Möbler

Erbjuder utöver Bestlites underbara kollektion sina kunder märken som bland annat Rosendahl, Mimou och Vipp. Företaget står för kvalitet, trygghet och service.

FRI FRAKT INOM SVERIGE!!!



HÅLL NU TUMMARNA FÖR EN LJUSARE VÅR HEMMA PÅ VÅRAN GATA I STAN!!!


Kommentarer
Postat av: Ullis

ÄR DU TILLBAKA, ÄR DET SANT?

Jag har saknat dig så och din blogg. Härlig vår känsla sprider sig i kroppen nu. Hoppas du snart kryar på dig, har försökt att läsa i kapp lite men inte så lätt men barn hemma. Kram

2011-02-08 @ 16:44:27
Postat av: Mikaela

Hej Ullis!



Va glad jag blir.



Ja jag är "tillbaka" efter en tid med lösen på bloggen. Får se hur länge det varar denna gång iallafall får du (om det blir) lösen nästa gång.

Det looovar jag.



Tusen Kramar M!

2011-02-08 @ 22:24:09
URL: http://hemmapavarangataistan.blogg.se/
Postat av: Ullis

Jag tar dig på orden (att jag får följa med och läsa om du bestämmer dig för att ha lösen igen) och blir super glad!!

Tack för en super härlig blogg :)

2011-02-10 @ 18:21:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0