Tradition

Var en nervös mamma som låg med migrän hela förmiddagen igår. Vid luchtid steg jag dock upp och städade rent här hemma. Nu får jag inte lyfta alls så någon vidare storstädning blir det inte framöver.



Trött sliten mamma på väg att hämta liten på dagis. Det har varit mycket sjuka och jobb här hemma senaste tiden och jag är glad att vi fått spendera lite mer tid tillsammans nu. Jag och A satt i bilen idag pratade om hur harmonisk L verkat de senaste dagarna. Inget trassel. Kanske har det blivit lite "speciellt" med mamma tid då han annars är bortskämd med pappa både på morgon och eftermiddag ibland även hela kvällarna. Tyvärr blir det inte mycket rutiner när jag jobbar olika som jag gör. Då får man ta vara på tiden lite extra istället.



Igår gjorde vi en Pettson och Findus. Lagade Pannkakstårta tillsammans.








Det är viktigt att smaka av när man lagar mat.



När smeten är perfekt häller ni den i stekpannan.



Sen vänder ni försiktigt.



Sen tar ni upp den färdiga pannkakan ur pannan och gör allt en gång till.



Ett stycke pannkakstårta med glass och sylt ala Liam.

Efter maten var pappan ute på promenad så jag fick hjälp av liten i tvättstugan innan bad och nattning. Igår läste vi alla böckerna och vår stora lilla kille somnade i egen säng!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0