Om jag lämnade er nu



Älskade Liam!

Igår hade vi en underbar eftermiddag tillsammans som jag alltid kommer att spara i mitt hjärta. Vi lekte länge med dina bilar och du berättade vad alla hette. Det var soppbil, Lambourgini, pick up truck osv. Du vill helst köra Rorri bilen som du och pappa handlat i leksaksbutiken i förra veckan. Den går ofta sönder och du blir överlycklig varje gång jag lyckas laga den.

Du ville ha päron och jag skar det i små små bitar som du åt medan vi såg på Mamma Mu. Vi pratade om när du var liten och vi på en av våra många barnvagnspromenader matade Kråkan Krax med din bulle. Då ville Kråkans alla kompisar också ha och vi fick springa hem för att gömma oss från alla tokiga kråkor.

"Göra något mamma!" sa du och jag tog fram papper och penna. Du ville att jag skulle rita Emil och jag sa att det var svårt. "Du måste pröva mamma!" sa du och det gjorde jag. Du tyckte jag ritade en jättefin Emil och fortsatte själv att måla dig och pappa tillsammans vid havet där ni fångar jätte många gäddor. Sedan målade jag av dina händer och fötter. Du tyckte det kittlades men ville att jag skulle måla om och om igen.

Jag sa att jag hade en överaskning till dig och du studsade upp från golvet. Jag tog fram Dumleklubbor som du åt medan jag klippte ditt långa hår. Du satt så snällt och såg på barn TV och efteråt hjälpte du mig att dammsuga bort allt hår på golvet.

Du tog ett bad och visade mig hur man gör när man tvålar in sig. Det har pappan din lärt dig. Du lagade korvgryta och ris med sås till mig med dina små grytor och blev glad då mamma "smakade". Efter badet satt du i mitt knä medan jag torkade dig. Sedan klippte jag dina naglar. "Det gör inte ont mamma!" sa du och sedan målade vi dem rosa.

Efter badet var vi hungriga och bestämmde oss för att laga egen pizza. Du var så duktig och knådde degen, kavlade och la på ketchup, skinka och ost. Medan jag diskade dukade du till oss vid ditt lilla bord i vardagsrummet. Du gjorde så fint med tallrikar, bestick och glas till oss båda. Pizzan vart så god och vi åt tillsammans till Nalle Puh. När vi städad undan borstade vi tänderna och kröp upp i sängen tillsammans. "Jag älskar dig mamma!" säger du, " Jag älskar dig mer" sa jag, "Jag älskar dig mest!" säger du, "Jag älskar dig mer än hela världen!" säger jag, "Älskar dig hela världen mamma!" säger du och vi kramas jätte hårt. Sen läser vi Kalas Alfons Åberg och pratar om din tre årsdag innan du somnar.

När Liam somnad kom mannen min hem. Vi såg på Sveriges mästerkock och jag lyckades kläcka ur mig att Per Moberg är riktigt het. Älskling skrattar och tror mig inte. Vi kysser varandra och A säger att han älskar mig. Det börjar rinna tårar på mina kinder då jag säger att "Jag älskar dig också!". A ler och säger att jag tittat på för många snyft filmer på senaste men vi båda vet exakt varför jag gråter.

Imorgon är tid för operation. Innerst inne vet jag att det kommer gå bra. Jag är inte orolig inför operation, ont och sår på magen men det får mig att minnas när jag sövdes akut vid förlossningen med Liam och jag trodde att det var min sista stund i livet. Utan att få säga att jag älskar er till alla mina kära. En lång tid efter att Liam föddes klarade jag inte av att människor lämnade. Till och med ett hej då av älsklingen för att gå till jobb fick mig att bryta samman.

Vägen har varit lång men idag är jag mycket starkare än då. Det har varit många tunga stunder de senaste åren som vi klarat ut tillsammans. Idag är jag världens lyckligaste. Även om livet inte alltid är enkelt tar jag lärdom av allt jag vart med om och känner mig trygg i mig själv. Jag vet att ni vet att...

JAG ÄLSKAR ER!


Kommentarer
Postat av: Jennie

Men vännen nu har du tårfyllt hela ögonen på mig!

Och så blir jag orolig, jag visste inte att du skulle opereras. Hoppas det inte är något allvarligt?!!!

Stort lycka till gumman.

Varm kram!

2011-02-03 @ 22:30:57
URL: http://jempie.se
Postat av: Mamma och mormor

Å, min älskade lilla gumma!

Mina tårar trillar då jag blir så berörd när jag läser allt det fina du skriver om din härliga dag med Liam och den kärlek som finns er emellan, dig Liam och Andreas, Jag kan verkligen förstå de känslor du beskriver, och trots att du har bearbetet det som hände då, vid förlossningen, så väcker det här minnen eftersom du nu ska gå igenom en liten operation och ska sövas och att det finns en oro för att något ska hända dig. Å ena sidan, säger jag din mamma hurtigt till dig i telefonen idag att det kommer att gå så bra, jag tänker på dig, ja du vet. Men jag vet av egen erfarenhet av att själv gjort ganska stora operationer, att ingen kan egentligen trösta eller få dig lugn, för oron finns där. Oron att skiljas från dem man älskar allra mest. Så å andra sidan, så erkänner jag din mamma att jag egentligen inte alls är så hurtig utan att jag är också orolig. Jag älskar dig min allra käraste dotter och som när du var liten är jag med dig och håller din hand. Kramis mamma

2011-02-03 @ 23:09:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0