Sliten

Hjälp.  Jag har verkligen lyckats med konsten att totalt vrida om dygnet. Efter narkosen vilade jag hela dagen. Fredagskvällen blev sen vilket resulterade i att även större delen av lördagen gick åt till att vila. Igår kväll kunde jag verkligen inte sluta ögonen. Två (!!!) timmar sov jag inatt. Två stackars små timmar. Resterande delen låg jag med ont i såret. Vanligtvis sover jag på mage. En omöjlighet just nu. Ont gör det dessutom varje gång jag vrider mig fram och tillbaka i sängen för att vända håll.

Det har varit svårare än vad i trott att jag inte ska lyfta. Självklart vill L att jag ska göra allting och pappa får blakt nej på att hjälpa till. Vid lunchtid tog mina killar bilen till farmor och farfar för att vi skulle komma undan ännu en "Nej, mamma kan inte...!" diskussion. Själv har jag haft alldeles för mycket tid att tänka. På ingenting. Har redan läst ut min andra bok, sett på Sex And The City boxen och räknat på ytterkläder till L.

Detta påminner mig om tiden då jag var gravid med Liam. Hade ont, kunde inte sova och alldeles för mycket tid över att ägna åt ingenting. Tanken på att vara "där" igen skrämmer mig lite men jag hoppas det är som de flesta säger att man tar de andra barnet med "ro". Inte oroar sig för jämnan, inte behöver klura ut allt vad en bebis behöver och att tiden går fort med redan ett barn i huset. Tror dock det får vänta ytterligare lite i tiden. Dessa senaste dagarna har fått mig att inse att jag antagligen kommer bli galen av att inte ha social kontakt med vuxna människor. En dag så.

Idag har jag kommit fram till ruta ett igen angående vårkläder till L. Efter att noggrannt sett över priser i olika webbshoppar för barnkläder. POP är det bästa. Några extra hundra är det värt. Har tom övervägt Tradera men det känns trisst att betala så liten mellanskillnad för något vi kan köpa nytt och istället själva använda två gånger (!) eller sälja vidare om så inte skulle bli. Så högst på önskelistan från oss föräldrar inför tre årsdagen är fortfarande presentkort på Polarn.



Fick ett tips att lämna över mitt kontokort till A denna veckan eftersom jag kommer spendera en hel del tid framför datorn och därmed webbshoppar MEN ärligt talat känns det inte alls spännande. Det är väldigt lite vi "behöver" just nu. Mest baskläder, skor och lite smått till sommaren. Inget som kostar mindre online än i butikerna dessutom tillkommer oftast frakt och faktura. Dock gjorde jag en Tradera vinst häromagen. Har sökt efter Belina Olssons "Gravidchock" sedan jag läste hennes andra bok "Otrogen på öppen gata!" Tyvärr har den varit slutsåld eller uttagen ur sortiment i samtliga bokhandlar så när jag fann den för ynka 5 kronor slog jag till. Det är vad jag kallar fynd.

Killarna mina är på väg hem nu. Blir Tacos till middag här och sedan Solsidan innan jag återigen ska försöka sova. Kör på utmattningsmetoden nu. Nån gång måste jag väl bli så trött att jag slocknar och inte känner det onda. Jag har ju för bövelen gått igenom ett kejsarsnitt där såret var säker tre gånger så stort och minns inte alls det onda som nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0