Allt på en gång (Ej för känsliga läsare!)

Borde kanske starta en ny kategori här på bloggen. Sjukdom skulle den heta då. Igår vaknade jag sliten med huvudvärk. Fick iväg liten till dagis och mannen till jobb innan jag motsträvigt tog en promenad till ICAN för att få iväg brev angående sjukskrivning och nytt anställningsavtal (!) till FK. De har nämligen plockat bort alla (?) brevlådor i vår del av stan så vill man posta får man snällt traska.



Fick hem rabatt check häromdagen (älskar återbäring på sånt man ändå måste handla!)Tyckte lite synd om mig själv och unnade mig en vacker Pärlhyacint till Tine K skålen.



När jag kom hem och ändå var igång med blomstren passade jag på att rå om mina orkideer. Plockade blad, vattnade och gav lite näring. Efter lunch var jag helt slut och la mig att vila.



Tre timmar senare vaknade och kände mig minst sagt lustig i kroppen. A kom hem med L från dagis och åkte vidare till jobb. För att fördriva tiden och göra något roligt som jag lovat L platerade vi om Pelagonierna. Sedan kände jag mig så sliten. Ryggen värkte. Magen var i uppror och jag mådde otroligt illa. Tog en dusch för att få varmt vatten på ryggen och avslutade det hela med att kaskadkräkas. Trevligt. Stackars L som fick se på film hela eftermiddagen med minst sagt trött mamma med ONT. Ryggvärken blev bara värre och så plussade vi det med lite frossa. Tur för mig att vi hade färdig mat hemma och att L var trött efter dagis och helst ville ta det lungt. Låg brevid medan L somnade. Där stannade jag tills A kom hem vid elva tiden men kunde inte sova pgr av illamåendet, frossa och ond smärta i ryggen.



A kom hem och stoppade om mig. Lite fler värktabletter, två täcken och en morgonrock och ett toalettbesök (som kändes ungefär lika kallt som att hoppa i en isvak) senare somnade jag äntligen. Vaknade halv nio imorse i en pöl av svett. Mys. Visade sig att jag hade fått mens och jag avskrev magsjuka som jag först trott men idag under dagen visade de sig att jag troligen fått virus, kräk-och magsjka och mensvärk samtidigt.



Det är en matt mamma som ligger i soffan idag. Fy för sjuka. Nu får det räcka. Snällaste farmor och farfar passar liten ikväll eftersom A jobbar.



Dagen bidde iallafall liiite bättre när Posten kom. Nya Plaza Interiör, rabattcheck på HM och Åhlens. Nu är det tillbaka till soffläge. Ska försöka få i mig något annat än yoghurt att äta. Önskar A vore här och tog hand om mig. Det blir alltid lite bättre när han kallar mig för sin gumsibums!


Kommentarer
Postat av: Åsa

Nej men fy vad jobbigt Mikis! Tänker på dig <3

2011-02-19 @ 20:41:43
URL: http://ausas.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0