Recept



Tidig morgon och endast mamman är vaken. Börjar bli riktigt sliten efter få timmar ledigt sedan vår resa men snart är det min tur att bara vara och under tiden har jag så roligt jag bara kan. Igår fick jag en komplimang från en av våra kunder. Att jag var en fröjd att se arbeta. Att jag var snabb. Och glad. Det verkligen värmer med snälla ord. Både i gott och ont. I torsdags var jag iallafall ledig och så även A och L. Det blev golfbanan för killarna på förmiddagen och på kvällen kalas för As morfar som fyllde 85år och även för As mormor eftersom de firade 60 år som gifta. Imorgon står storstäd och handling på listan. Har struntat i mycket dessa dagar och istället ägnat den lilla ledig tid jag haft till mer behövliga ting som en fika på stan med underbaraste Linnea och en eftermiddag bakte vi kanelbullar här hemma. Det är värdefullt. Att sänka kraven ibland och istället ta sig tid för stunderna vi minns. Här kommer ett litet recept på en lycklig stund och världens godaste kanelbullar.



Köp färdig deg.



För barn spelar inte detaljerna så stor roll.



Man kan läsa recept iallafall.



"Bränn inte bullarna mamma!" Som jag skrattade att han mindes hur det gick sist. Denna gången fick L hålla i trådarna.














Medan vi väntade på att degen skulle jäsa hjälpte vi A som monterade hyllan Albert till Ls leksaker.



När man är tre vill man gärna vara med och kan allting själv.



Det var många små brädor som skulle skruvas.




Det tog sin lilla tid därav antagligen sitt lilla pris.
























Perfekt stund med familjen samlad kring köksbordet. Fann detta kaffet i veckan och blev nostalgisk. Blå vita Konsum varor var bas hemma hos min bästa kompis Elin som liten.



Goda bullar som försvann snabbt.



Lycka.



Pippi är stora favoriten här hemma nu. Dessa figurer fick L när vi besökte Junibacken i Stockholm.



I veckan hämtade vi ut detta Pippi hus på Posten. En present från Lillebror som vi inte kunde ta med på flyget.



L var överlycklig.



Jag matchar i min "Pippitröja" från Gina.



Sedan såg vi på den tecknade versionen av Pippi tillsammans i soffan.

Nu är det hög tid att bege sig till jobb. Imorgon är jag ledig. Ska bli skönt att bocka av några måsten och ser fram till kvällen då Linn, Henrik och Leia kommer på besök!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0