Utflykt



Det är alltid lika underbart att vakna upp på landet. Speciellt när solen lyser in genom fönstren. Dock är jag alltid lite förvirrad. "Vart är jag?", "Vad är det för dag?", "Vad händer idag?" Sen kommer jag på att det inte spelar någon som helst roll eftersom vi har semester och kan göra lite precis som vi vill.



En liten detalj vi ofta glömmer i planeringen är att vi har en liten rastlös treåring med oss. Mannen tänker fiske, golf och tusen andra ting medan jag längtar efter att bara vara. Läsa en bok. Vila. Liam han tänker leka, spela golf, sparka boll och diverse andra aktiviteter som håller familjen i trim.



Då gäller det att kompromissa så alla får sitt vilket i sin tur innebär att hela den härliga morgonkänslan av "vi kan ta dagen som den kommer" försvinner och vi blir skrämmande lik paret i Solsidan som kommer underfunn med diverse regler för att livet ska bli så rättvist som möjligt. Idag kom vi fram till att mamman skulle få lite extra vila i utbyte mot golfturneringen mannen ska spela i helgen.

Mamman går och lägger sig för att läsa en bok MEN en irriterande fluga surrar envist, en treåring springer in ut ur rummet för att fråga diverse ting och mannen undrar om jag inte vilat klart snart.

Livet fortsätter det med olika slags kompromisser och lösningar och jag kan inte hjälpa att sakna vardagens rutiner en del.




Idag fick iallafall L bestämma vad vi skulle hitta på.



Liams högsta önskan för tillfället är att få åka båt tillsammans med oss.



Det blev en tur till det närmaste vi kunde komma en båtfärd i nuläget.



Glassbåten i Åhus.



Jordgubb, päron och strössel.



Mums.



Efter glassbåten rullade vi vidare till Kivik. Där A letade fiskevatten, L klättrade i träd och jag njöt solen.



Har så många minnen från landet och omgivningarna runt omkring.



Det är lycka att få leva här tillsammans med er.



Farmor hade beställt sill till midsommar från bygdens fiskeributik.



L ser på alla fiskarna och säger att han ska fånga en stor lax till mamma.



Med oss hem blev även skagenröra och en bit varmrökt lax som vi åt tillsammans till lunch.

Eftermiddagen har bestått av vila för mamman och lek i parken för pappa med son. Imorgon börjar dagen med en tur till Kristianstad och jag misstänker att jag kommer stå i en hel del "skuld i tid" till A efter det!


Kommentarer
Postat av: GUN

GLAD MIDSOMMAR TILL ER ALLA

ÖNSKAR

FARMOR GUN

2011-06-23 @ 20:29:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0