"Ledig"



Igår var det Torsdag och jag var "ledig". Eftersom jag lyckas uppdatera detta inlägg först nu (fredag kväll 22.30) förstår ni säkert att riktigt fri var jag inte igår. Det hör inte till det ovanliga. Att de dagar som inte tas upp av jobb istället snabbt bokas upp utav annat. Går inte in mer i detalj på exakt hur min dag såg ut igår. Det skulle antagligen inte intressera er det minsta. Istället visar jag upp den del av dagen som får stanna i mitt hjärta och låter resterande känslor som "jagfåraldrigenlitenstundförbaramig!" stanna i gårdagen.



Numera har vi tydliga morgonrutiner här hemma eller ändrade kanske man kan kalla dem. Jag har nämligen gett mig ut på obligatoriska morgonpromenader igen. Hade en bra period med sömn, mat och motion för några månader sedan. Mådde bra och tappade 10 kilo sen gick jag snabbt upp 6 kilo igen för att nu ha gått ner 4 igen. Hänger ni med? Spelar i vilket fall ingen roll. Mina morgonpromenader är heliga. Ingen och inget kan störa mig. När jag kommer hem brukar Liam vakna. Vi äter frukost tillsammans. Sedan leker han medan jag gör mig i ordning.



Igår var det tydligen Mumin huset som var roligast. Emil mössan skulle såklart vara på. Det är det senaste här hemma.



Här skulle man kunna tro att det var lungt men jag läste inte många sidor innan det var tid för tvättstugan.




Det är inte alltid lätt att hitta tid till att njuta som småbarnsföräldrar. Helt ärligt förstår jag inte hur ni med flera mäktar med !?! Tydligen ska det var enklare med en lekkamrat hemmavid men jag vet inte om jag köper det där !?! Konstigt dock hur man mitt i allt kaos kan känna sån längtan efter ett litet knyte igen. Vår lilla kille är så stor nu men det får vänta en stund med syskon.



Denna fina tekopp fyndade jag på Indiska i förra veckan. Tänkte att jag skulle börja samla på lite porslin. Koppar, skålar, fat... i VITT (fantasifullt...). Det är trist när man finner fina men inte har råd att köpa ett helt sett men med samma färg blir det som en liten servis i sig. Där här ni tipset inför kommande födelsedagspresenter, julklappar eller varför inte till MORS DAG den 29/5-11.



Igår bytade jag till vårt gråa sofföverdrag. Det är det jag är mest nöjd med. Lite tjockare i kvalitet och super snygg färgskala. Smart att kunna byta lite efter behag. Tror jag fått tre överdrag för samma pris som ett skulle kosta på IKEA. Dessa är dessutom mycket enklare att tvätta. Det behövs ibland. Vår soffa är ingen fiiiiin soffa.



Våra tomatplantor växer så det knackar. Nu har de fått lite hjälp utav små pinnar och klädnypor för att hålla sig uppe.



På eftermiddagen bakte vi kakor.



Ibland blir det lite konstigt med måtten när Liam är med och bakar.



Tur det finns mer vatten att ta av i kranen.



Lite smör.



Röra runt.



Stoppa i lite godis.



Rör lite igen. Sedan vips in i ugnen.



Tata "HEMMALAGADE" chokladkakor med Smarties i ett nafs och goda vart de också.



Efter bak och mat var det en trött liten L som jag stoppade om. Sötaste, underbaraste, raraste lilla L. Jag vill för alltid hålla din lilla hand i min. Vara DEN bästa mamman till dig. Plåstra om. Sjunga för. Bada. Läsa saga för. Pussa på. Busa med.



Nästa vecka blir ett riktig äventyr för oss. Vi är bjudna till Storstaden över helgen för att fira min alldeles underbara mormors 85års dag. Jag och L flyger upp på Torsdagen. SOM vi längtar.

Nu är det hög tid att sova här. Kanske ses vi imorgon eller så dröjer det några dagar. Så får det bli!

EMELIE... jag kommer inte in på din blogg längre och har tappat bort din mailadress. SNÄLLA maila mig om jag fortfarande får följa er. Tack för dina fina ord. Liams jacka är från The Brand köpt på Babyshop. Världens finaste, bra kvalitet och lagom i tjocklek för att fungera både under vår, sommar och höst!


Kommentarer
Postat av: Mamma och mormor

Längtar....ja, det gör jag så väldigt, att få rå om mina allra käraste några dagar är guld värt. Det ska bli så extra roligt att vi på mormors födelsedag kan vara samlade i stort sett alla, barn, barnbarn och barnbarnsbarn. Tänk tre barnbarnsbarn, Liam, Olle och lilla Ludvig.

2011-05-21 @ 00:59:24
Postat av: emelie

Nämen, fixar det.... Min mail: [email protected]

2011-05-24 @ 13:03:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0