Äventyr



Idag har verkligen varit en riktigt mysig lördag tillsammans med mitt lilla hjärta. Mannen har spelat golftävling så vi lekte bara vi två. Det blev ett litet äventyr till mammas jobb. Eftersom att åka buss står högt i kurs hos liten blev det såklart en busstur både tur och retur.



Inne i köpcentrat är det väldigt mycket att titta på. Kanske inte det bästa stället för barn eller deras föräldrar att finna ro men en liiiten stund är det riktigt underhållande och bra variation på ting att göra.



Det här med barn och affärer är som tidigare skrivet ett kapitel i sig. Vi brukar gå efter regeln att har vi bestämmt att det får handlas blir det det eller ingenting annat. Ibland går vi in bara för att titta och blir det för mycket gnäll blir det till att helt enkelt vara bestämd och gå. Jag brukar tänka att jag om jag ger mig när jag startat en diskussion kunde jag lika bra gett med mig från första början. Detta gäller såklart alla affärer och andra situationer oavsett vem som är med. Det gäller att välja sina fighter MEN idag var det lördag och vi skulle ha det riktigt mysigt så L fick välja ut något som han ville köpa. Det blev en lastbil till sandlådan som fick bli med hem.



Vid tid för lunch hämtade vi underbaraste Åsan för mat på Max. Det blev dock inte så mycket mat i magen för verken L eller jag. Det finns nämligen en väldigt spännande lekhörna på Max och hoppborg som vi kan ha hoppat i cirka en timmes tid. Den nyfunna blandningen av pommes tillsammans med glass vart dock en favorit. ;)



Det var en trött liten kille som stegade hem. Här har vi nästan helt slutat med att ta med vagn. Vet jag att vi ska gå långa sträckor tar jag den med mig men oftast går L själv.



"Här bor vi mamma!"



Mitt älskade underbaraste L. Den vackraste ungen i världen. Att vara på äventyr tillsammans med dig är det bästa som finns.



Väl hemma såg vi på film och åt lördagsgodis ur nya lastbilen innan vi sov tillsammans några timmar innan pappan kom hem igen.

Vi har verkligen hunnit med hela kostcirkeln idag vi. Snart blir det även lite sen middag. Jag och L åt lite pannkakor tidigare men känner mig fortfarande hungrig. Tur jag promenerade imorse. Inatt sover liten hos farmor och farfar för imorgon ska A vara på golfbanan och jag på jobb. Det blir en tiiidigt morgon för oss båda och en lååång dag så här ska laddas med mys till filmen "Life as we know it!" med Katherine Heigl och Josh Duhamel!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Å, vilken trevlig dag ni verkade ha tillsammans du och Liam. Många saker som händer i hans värld och ha nser så väldigt förnöjd ut. Vad roligt för Liam att få sova över hos farmor och farfar. Snart är det dags att få öva att sova hos mormor, dock tillsammans med mamma första gången./Kramis

2011-05-21 @ 22:39:01
Postat av: Linnéa Turner

Vilken fin bild på Liam vid dörren!!

2011-05-22 @ 11:34:05
URL: http://linneaturner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0