Morfar



Vi har haft DEN mysigaste helgen på landet tillsammans med morfar (min underbara pappa) som kom till oss från stora staden i fredags kväll.



Lördagen var det sedan länge planerat med en fisketur. "En haj" skulle vi fiska upp sa L.



Vädret i helgen har varit sådär men under fisketuren fick vi sol och värme.



Morfar och L.



Morfar är en såklart en favorit hos L och det vart inte många lugna stunder för min pappa i helgen.



På stranden kan man kasta sten i vattnet i skogen kan man kasta kottar.



Att fiska är spännande men för liten med mycket spring i benen blir det till att pausa ibland.



Min snygga man.



Kärlek är att se far och son fiska tillsammans.



Tänk att de är mina.



Lycka.



Medan vi väntade på napp fikade vi med kakor och saft.



Sedan fastanade till allas stora lycka en liten fisk på kroken.



Ingen haj men en liten mört.



L blåser seger i visselpipan.



Sedan tog vi en tur i skogen.



Medan A fiskade vidare en stund. Det är så härligt att se mannen min i naturen. Det är något speciellt med en man som skulle klara sig i skogen helt utan problem.



När vi kom hem från fisketuren var det kyligt ute så det blev till större del innelek hela dagen och Schlager på kvällen.



På Söndagen fick L bestämma vad vi skulle göra. Det blev en tur till glassbåten i Åhus. Här familjens största glassmonster.



Morfar var ganska duktig han med.



Dock tror jag familjens minsta glassmonster tog hem segern i tävlingen.




Det var lite regnigt och kallt. Fick hämta extra kläder i bilen att värma oss med. All den kalla glassen i magen gjorde inte saken bättre direkt.



"Jag kan tänka mig en sån..." Liam väljer båtar med pappan sin.



Ser efter fiskar från bron.



Efter vår lilla utlykt blev det lek hemma på tomten. Här lite golf.



Och fotboll såklart.



Innan vi gick hem tog vi en tur in i skogen och tänk nu är sniglarna även de vakna. Snart är sommaren här. TACK allra sötaste pappa för att du kom och hälsade på oss. Det har verkligen varit en super mysig helg. Hoppas vi kan ses igen!





Kommentarer
Postat av: Linnéa Turner

Hej! Fina bilder från helgen. Och GUD så längesen det var jag såg din pappa! :) Ni ser iallafall ut att ha haft en riktigt mysig helg tillsammans!



Jag har en fråga, du som kommer från Viksjö och har Stockholmsdialekt, nu när ni är bosatta i Skåne.. Pratar lilla Liam med skånsk dialekt? För pappa A har väl skånsk dialekt? Tänkte att dom ofta också tar efter på dagis..

kram!

2011-05-17 @ 16:46:42
URL: http://linneaturner.blogg.se/
Postat av: Jennie

Tänk din pappa ser precis likadan ut som jag minns honom. Men ni är nog om möjligt ännu mer lika varandra nu!

Kram på dig

2011-05-17 @ 20:10:23
URL: http://jempie.se
Postat av: emelie med hugo & vilma'

100 år sedan jag var inne här hos dig... Datorn kraschade med alla bloggar...



HJÄLP vad lika du å din pappa är!



Ser att Linnea har skrivit att du är uppväxt i Viksjö! VIlken skola gick du i ? Jag gick ju gymnasiet i Jakan!



Och Liams jacka - VAR har du hittat den?



Svara gärna i bloggen min :-).



Kram,

emelie

2011-05-19 @ 21:14:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0