Tant Berg

Otroligt trött efter en lång dag. Hade tänkt skriva fullständiga meningar. Ack. Det är fortfarande mycket kvar att ordna. Tror jag dör plock döden snart. Iallafall. Ett litet bildregn från dagen. Från en som har lite svårt att inte leka med sin nya kamera.



















(Liams tshirt HM)

En idag feberfri vild L. Min sista energi. Baka bullar. En riktigt bakmamma har jag blitt. Det har gett resultat. På vågen. Nytt liv nästa vecka igen. Vad gör det om hundra år. Älskade L. Klockrena citat från din värld.
 "Jag har alla dessa sakerna men ingenting att göra!" "Snacka om de du!" "Fisken har tappat minnet!" Det du säger är rätt. Du vet inte alltid varför. Men börjar sakta förstå. Vi försöker förklara. Funderar dock ändå. Du frågar mig vad en superhjälte är? Jag svarar att det är en person som kan allt. Du frågar om en SJ kan åka till månen? Ja. "Då kan han flyga till mormor också!" Längtan. Vi saknar dig mamma. Res till oss snart.



















(Liams kläder: "Pippi" tröja Kapphal, Mini Rodini byxor från Oii barnkläder
, skor Converse.)
Förutom isglass, Alvedon och kärlek. Är frisk luft den bästa meducinen. Du börjar bli för stor för din trehjuling. Redan. Vi köpte den precis. Nästa steg blir stödhjul och riktig cykel. Sedan moped. Du kommer smygröka, dricka blandsprit och ljuga om vart du håller hus på kvällarna. Sen när du blivit något sådär dräglig att umgås med efter den värsta tonårsrevoltionen. Då flyttar du. Min runda bebis. Skynda långsamt. För din mammas skull.







Vilken dag som helst nu. Är cykelen min och alla detaljer klara. Mannen övertygade mig om en liten testrunda runt kvarteret idag. Kände mig som Lotta på Bråkmakaregatan. Som stulit tant Bergs cykel. Det var många år sedan jag trampade sist. Vi ska nog finna varandra igen. "Blixten" och jag!


Kommentarer
Postat av: Emelie med Hugo&Vilma

Men så fina bilder du tar! Vilken talang!



Säg mig genast var tröjan L är ifrån så snygg!!!



Ha en bra fredag nu.



kram,

emelie

2011-09-09 @ 07:26:58
Postat av: Linnéa

Vad fina bilder du tagit!! :) är du nöjd med kameran?



Kram, Linnéa

2011-09-09 @ 13:27:41
URL: http://linneaturner.blogg.se/
Postat av: mamma och mormor

Tyckte förut att du alltid tog så fina bilder, men det syns verkligen att dessa bilder är ännu mycket bättre, har du börjat kursen?



Ja, nu är resan för mormor bokad och jag börjar nedräkningen idag och om 25 dagar får jag krama er mina käraste.

2011-09-11 @ 15:23:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0