Namnsdag

Idag har jag varit en såndär "superperfektmammaifartenmedbarnöveralltmenändåhinneråstakommamassoravting." Det tog på krafterna. De lilla som fanns kvar. Imorgon återgår jag till Good Enough. Men det var trevligt för en stund. Här har ni min dag i bild. Ni behöver inte få prestationsångest. Jag är såhär effektiv högst en gång i månaden. Mer finns inte tid till.



Väckarklockan ringde tidigt imorse. Tvättstuga. Fyra timmar. Sex maskiner. Det kom ett brev på Posten. Äntligen. Leilas nya "Hello Cupcake". Kanske bloggvärldens mest omtalade kokboksförfattarinna? Får mig att känna mig piffig för en stund. Bra. 



En olycka kommer sällan ensam. Kameran, datorn. Nu brödrosten. Denna fann jag på kampanj hos Royal Design. Nu kan vi rosta med stil.



Medan maskinerna gick varma fick hushållet sig en genomgång. Svinto är grejen.



Organiserade oss lite. Inför hösten får jag alltid lust att röja. Vetrinskåpet fick sin dos idag. Har jag visat er den vackra keramik kannan från Österlen? Vi är lite kära i varandra.



Ni kommer inte tro mig. Men. Ett CONTAINER fynd. Oroa er inte. Vanligtvis gör jag inga vidare djupdykningar i folks rester. M:et och jag sprang på varandra av en slump. Var ment att bli vi.



Mitt favorithörn här hemma på våran gata i stan. Här sjunker jag ner efter slitsamma eller mindre slitsamma dagar. Oftast slitsamma.



Ordnat kaos. Ett lekrum. Nja. Varför? När man kan använda hela lägenheten. Som en enda stor bilbana.



Lite tidningar som jag ibland hinner bläddra i. O riva ut en o annan vacker bild. Innan jag somnar.



Innan klockan var tre hade jag även hunnit uträtta ärenden på stan, slängt allt skräp, tagit upp tvätten, ringt samtal och totalt glömt bort att äta lunch.



Tog cykelen för att hämta L. Eftermiddagen spenderades på Biblioteket. Den lugna stämningen är perfekt för barn som är lite eftermiddagströtta. Vi myste massor. Fikade. Delade på en muffins och L fick en liten kaka. O saft. Innan vi högg in på de goda. Lutade sig L tillbaka. Varpå han utbrister. "Det här ska bli gott!". Det ploppar festliga kommentarer nu. Vi ler inombords. Spelkorten blev med oss hem. Gestaltade av Jan Lööf. Min tanke är att göra en ABC affisch av dessa.



Nyduschad skrutt läser låneböcker med Nallis. Äter äpplehalvor och myser efter en lång dag.



Pyjamasen kommer från POP.



Nallis är Liams nya bästa vän. Det är förhoppningsvis ett steg närmare att L snart känner sig mogen att somna utan att mamma och pappa stannar bredvid. Vi tar d med ro. Det brukar fungera.



Efter maten. Som idag blev köttbullar med stuvade (!!!) makaroner och köttbullar. Läste vi Alfons.



Go natt min allra underbaraste L. Varje sekund med dig är fantastisk. Du växer. I mitt hjärta är du alltid min lilla L. Nu ska jag sova. Något jag längtat efter hela dagen. Imorgon är det jobb. Då har jag något att skylla stöket på. Skönt!


Kommentarer
Postat av: Emelie med Hugo&Vilma

Ni har så fint hem! Kan inte se mig mätt på det! Önskar jag hade ork att göra finare ibland... Ja, och mer pengar kanske ;-).



Kram kram

2011-10-10 @ 13:31:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0