Stark

Lyssnar på musik och Filippa dansar i magen. Längtar efter mina killar som är i parken. De skulle cykla (!) dit, mata fåglarna och spela kula. Det är tungt men förnärvarande måste jag planera min energi. Jag vill gärna vara med L och finna på roliga ting varje dag men måste passa på att vila medan jag kan. Då blev det pappalek idag och mammalek till helgen istället. Får se vad vi bestämmer. Piraterna på BIO kanske.



Ska spendera de sista timmarna av eftermiddagen med nya Mama. Ser fram till intervjun med Ebba Von Sydow. Har läst hennes blogg sedan länge och inspirerats av hennes styrka. Ebba fick nämligen mycket ris för att hon började arbeta tidigt efter förlossningen. Själv tycker jag det är individuellt hur man gör med sin barnledighet. Jag vill inte arbeta de första halvåret delvis för min egen del. För att jag vill känna mig säker i min mammaroll MEN jag tycker det är starkt av E. Att trots all kritik gå sin egen väg. Något jag ska ta allvarligt på denna gången är att ta tid för mig själv. Kan jag vara hemma med båda barnen samtidigt kan jag även överlåta allt till mannen några timmar för att ta hand om mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0