SvarPåTal

Å... fick precis en utmaning av sötaste Daniella att svara på lite frågor och visst vill vi det...

1,När är ditt BF datum?
♥16juni2012 (Har lyckats med konsten att säga/skriva juli mååånga gånger. Gravidhjärna tror jag det kallas!)
2, Har ni tagit reda på kön?
♥Jao... första UL visade tre små streck = flicka. Andra UL visade ingenting eftersom bebis gömde sig. Den som lever får se.
3, Hur länge innan du blev gravid kände du dig redo?
♥Defust. Jag har velat bilda min egen familj sedan jag själv var liten. Dock kan jag aldrig riktigt vänja mig vid känslan av oro som kommer med plusset på stickan. Tror jag aldrig blir riktigt 100% säker på att vi ska bli ytterligare en i familjen och tycker att det är en del av tjusningen.
4, Vad har du haft för cravings?
♥CITRON, colasnören och jordgubbar.
5, Vilken är din värsta gravidkrämpa?
♥Oj. Vilken av dom!?! Är dock nöjd att jag haft medicin som hjälpt mig med illamåendet. Med Liam kräktes jag i 6månader. Denna graviditeten har jag kastat upp endast 1 gång MEN jag var "sjösjuk" länge. Annars står upprepade urinvägsinfektioner, viktuppgång, sömnbrist, sammandragningar, huvudvärk och oro på listan.
6, Är du nervös inför förlossningen?
♥OM jag är. Dock underlättar det att vi bestämt planerat kejsarsnitt. Men inget kan riktigt förbereda mig. Jag har känslorna på utsidan numera. Det hjälper dock att tänka på att jag ska få vara med när bebis kommer till världen.
7, Hur har ni förberett hemma inför bebis ankomst?
♥Ooo... jag ÄLSKAR att skriva listor och planera därav är det mesta klart. Mannen skulle väl säga att allt är klart. Några detaljer saknas till BB väskan för mamman dock.
8, När kände du första sparken?
♥Väääldigt tidigt. Runt vecka 12-14 tror jag att jag misstänkte att de där fjärilarna i magen var små sparkar innefrån. Med Liam i vecka 18 preciiis innan första UL.
9, Skulle du kunna gå igenom en graviditet igen?
♥Ja. Mannen önskar 4 (!) Vi får se vart livet leder oss.
10, När tror du själv att din bebis kommer?
♥Denna gång vet vi mer specifikt. Vecka och senare datum är dock en hemlis än så länge. Spännande.
11,Vad är det bästa med att vara gravid?
♥Att det växer ett hjärta under mitt. Att vi tre ska bli fyra. Att få ge Liam ett syskon!

Jag utmanar Frida!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0