Lättnad

Så kommer dagen. Då allting plötsligt känns helt som vanligt. L trotsar inte mer än vanligt. Tar själv på sig kläder, skor OCH äter frukost. Jag och Filippan tar en barnvagnspromenad som hon sover sig igenom OCH fortsätter sova när vi kommer hem. Jag får äta lunch och prata med finaste "Tant Nea" i tfn. Nu sitter jag ned. Med lite ont i ögnen och huvudet snurrar bara liiite. Jag får lätt tunnelseende när det är mycket och tappar dessutom minnet så de här stunderna är otroligt mycket värda. Tid för återhämtning. Fylla på med energi. Att kunna dela ut som kärlek till de mina. Och för att själv orka med.
 
 
Igår HÄNDE det. Dessutom. Starskottet är avfyrat för mitt nya liv. Inget mer choklat, läsk eller fet mat. Här ska ätas hälsosamt och tränas. Mitt första delmål är att gå ner till invägningsvikt hos BM - 8kg. Under denna graviditet gick jag upp sammanlagt 16kg. Mycket mindre än med L då jag gick upp cirka 25 kilo men denna gång hade jag en högre starvikt på X antal pluskilon. Nä usch. Nu börjar vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0