Min Lilla Pony

Innan vi lämnade landet. Jag och L. Bara vi. Som det en gång var. En tur till hästarna. Jag älskar dig så L. Det gör ont i mitt mammahjärta att du gråter av alla nya känslor kring livet som fyra i familjen. Men jag vet att det kommer bli bra. Vi ska bara finna balansen. Under tiden får du sitta i mitt knä, vi pratar om livets stora frågor och går iväg en stund bara du och jag. När mörkret föll. Packade vi in våra nybadade pyjamasklädda barn i bilen för att säga hej då till första sommaren som mamma,pappa, storebror och lillasyster på landet. Hej vardag hemma i stan. Det är nu det börjar. På riktigt. Livet.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det har gått i ett sedan vi steg innan förr dörren. Vi har packat upp, tvättat och rensat, rensat, rensat. Lika bra att göra saker och ting klara från grunden. Nu vet vi vad som fattas i garderoberna till vintern och kan börja den årliga jakten på höst- och vinterkläderna. En liten fråga. Till er som känner att ni kan svara. När började ni med tvådelat med jacka/byxa till era barn istället för klassisk overall?
 

Kommentarer
Postat av: Ullis

Hej, Tycker det beror lite på barnet, när dom kan klä sig själva. Overall underlättar på dagis (lätt att klä på sig själv). Förra året hade dottern (hon och L är samma årsmodell ;)) overall på dagis och två delat hemma. I år kommer vi endast att köra på tvådelat, men hon klär på sig själv utan problem eller tjat.
Tänk på att köpa byxor som går högt upp över bröstet eller som är en "väst" så snön stängs ute. Ha de gott

2012-08-11 @ 10:00:02
Postat av: Cissi

Albin kommer att ha en overall och ett set med jacka/byxa. Mest för att det är smidigt att ha en jacka som är lätt att dra på om man bara ska ut till bilen typ. Men ändå bra med tillhörande byxor för utelek och som ombyte till overallen om den blir blöt...Vi får se hur det går!

Svar: Mmm men attans vad dyrt det blir med två sett... eller ni kanske köper begagnat... har funderat på dubbel uppsättning till L men aj det svider i plånkan... blir nog en overall från Tretorn som var väldigt icke overallig i modellen och svart... hmmm... 999,- hos Oii.
VISA HELA MIN PROFIL

2012-08-11 @ 21:58:50
URL: http://minatvasmatroll.blogspot.com
Postat av: Carola

Vi hade tvådelat till Ville redan i vintras (han blir 3 nu i oktober) och i år blir det overall för att vi hittade en sån fin :-)
Stora sonen som blir 7 i okt får tvådelat och har haft sen vintern han fyllde 4.
Tycker dock på nåt vis att det är smidigare och mer ekonomiskt med tvådelat för vem vill dra på sig en varm overall så fort man ska någonstans? Jag får köpa en jacka till just därför men även ett extra ombyte är ju ändå bra att ha :-)

2012-08-21 @ 18:42:07
URL: http://www.flottforsmatt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0