Socker

Jag är så glad att vi valde smörgåstårta som mat till dopet. De gav oss mer tid (välbehövlig) innan dopet till dekorationerna och mer tid till att ordna med fikat. Viktigast för mig var självklart att våra gäster skulle få njuta av Filippan så vi minglade mest runt och jag är glad att jag hann med det. Fikat efter smörgåstårtan var mitt lilla projekt efter dekorationerna. Älskar att ställa ordning små stileben. Det skapar helhet.
 
 
På skänken i köket. Här i förberedelse. Till vad som ska bli.
 
 
 
Vimplar från Partytajm.
 
 
 
Ramar från IKEA och Lagerhouse med vykort av Beatrix Potter. Från Filippas hörna blev dekorationer.
 
 
Pelle Kanin och blomstertallrikar från Partytajm.
 
 
Barnsligt fina sugrör.
 
 
Lite extra "fint" godis till stora och små.
 
 
Macarons med smak av vanilj, hallon och viol. Tyvärr vart jag lite besviken på den smaklösa massan. Ska faktiskt ta mig till butiken och klaga. Kunde likaväl ställt fram en rulle med mandelmassa. Men de är fina att se på.
 
 
Vad annat än prinsesstårta skulle passa på ett prinsessdop. Vi valde två stycken. En rosa och en grön.
 
 
Hemmagjorda muffins med ätbara pärldekorationer och sagofigurer.
 
 
Ballonger i färgtemat.
 
 
Varsegoda!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Frida - mamma till Filippa

Mmmmmm! Så fint Mikaela! Gillar verkligen ert tema, mycket! Kanske kan bli något sådant till min Filippas ettårskalas! :-) Tråkigt med era macarons, skulle också klagat! Det ska ju vara marängkakor med smörkräm.

2012-08-22 @ 11:25:21
URL: http://fridafabulous.se
Postat av: Zarah - mamma till lilla O och Ludwig

Å vännen! Du är så duktig. Vad fint allt blev. Kram!

2012-08-22 @ 18:03:59
URL: http://zaraholine.blogspot.se
Postat av: Jennie

Jättefint verkligen!

2012-08-22 @ 22:43:39
URL: http://jempie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0