Tempur

Tiiidig morgon idag. I kombination med utebliven vuxentid igår. Prinsessan bestämde sig för att hålla oss sällskap till halv två inatt. Och en förmiddag i soliga Kivik med underbara vänner och bebismys. Resulterade i trött mama som nu sovit bort eftermiddagen tillsammans med Filippa medan A & L spelat golf.
 
Vaknade nyss med numera regelbuden smärta i nacke- och rygg plus molnande huvudvärk. Det tar på kroppen att vara mamma till två. Ikväll bär det av mot stan igen. Jag längtar hem till våra sköna sängar. Tror även att jag ska unna mig någon av dessa kuddarna från Tempur i födelsedagspresent. Den klassiska Tempurkudden finns nu i flera olika moderna utföranden och min absoluta favorit är absolut den nedersta på bild.
 
The Comfort Pillow Cloud
 
The Sonata Pillow
 
 
 
 
The Long Hug Pillow
 
 Detta är en multifunktionell kudde som har många olika användningsområden. Tex som kramkudde eller som extra support när man tittar på TV i sängen. Patenterad teknologi The Long Hug Pillow by Tempur® kombinerar support och komfort på ett helt nytt och radikalt sätt. Den är utformad som en traditionell kudde och är tillverkad från ett patenterat TEMPUR konvolut som innehåller granulerat TEMPUR Material. Long Hug Pillow ger därmed en mjuk och lyxig känsla samtidigt som den bevarar och har de tryckavlastande egenskaperna. Tack vare TEMPUR Comfort Teknologin TM (TCT), stödjer denna kudde ditt huvud och din nacke vid varje sovställning och den reducerar tryck som begränsar blodflödet samtidigt som den reducerar smärta och avbruten sömn.
Multifunktionell kudde för ultimat komfort The Long Hug Pillow kan användas på många olika sätt. Förutom att den används som en kramkudde kan den också ersätta behovet av två kuddar i en dubbelsäng, detta pga. av kuddens längd. Den kan även användas av två personer istället för att ha separata kuddar. Likaså kan den användas som support när man läser eller tittar på TV i sängen. I soffan ger Long Hug Pillow även en gränslös komfort och support.
 
Tempur gör även sängar& madrasser samt en hel del övriga produkter som avlastar kropp och själ.
 
 Blir kanske en sväng till SOVA i höst. Bytet mellan BabyBjörnen till ergonomiska Ergoselen har verkligen fått mig att inse hur viktigt det är att ta hand om kroppen. Speciellt för oss som har lätt för att få huvudvärk. Nu vill jag må bra och kunna ta vara på varje minut med min familj!

Kommentarer
Postat av: jenny

Ja tänk va en kudde kan betyda mycket! Utan rätt kudde kallar jag verkligen.på huvud o nack/axelvärk:-( köpte en speciell t husvagnen tom.

2012-08-09 @ 21:07:46
URL: http://jejjemoteds.bloggplatsen.se
Postat av: Cissi

Unna dig en massage också! Jag hade också sjukt ont i just nacke och rygg när jag bar, bar och bar på en bebis samtidigt som storebror ville ha hjälp med det ena och det andra som resutlterade i konstiga ställningar. Dessutom har jag kommit på att jag lätt spänner käkarna omedvetet när det skriks för mycket här hemma, vilket ger huvudvärk. Sååå skönt att få massage då! Kram kram!

2012-08-09 @ 21:14:15
URL: http://minatvasmatroll.blogspot.com
Postat av: -Jenny-

Jag och sambon har precis skaffat varsinn tempurkudde, faktiskt efter ett besök på SOVA. Vii valde den översta av dina bilder. Och vi sover med bubbliga sidan upp... Kudden är helt fantastisk och rekommenderas varmt trots priset!

2012-08-10 @ 15:49:10
URL: http://ommigomitt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0