Slut

Efter denna dagen. Kan jag omöjligt leverera något inspirerande till bloggen. Möjligtvis ett litet peppande. Håll ut. Det blir bättre. Till alla ni andra småbarns föräldrar som kämpar med olika utvecklingsfaser. För att inte gå närmare in på detalj. Har denna dagen testat våra gränser till det yttersta. Vårt tålamod är mer än slut och glädjen över att handla de sista julklapparna till sonen idag var knapp. Säkert har denna dagen varit minst lika jobbig för vår fyra åring som kämpar med hela sitt känsloregister. Jag har själv varit där. O minns. Denna dagen har gjort det mer än tydligt att det är vår uppgift som föräldrar att skapa regler utifrån våra barns förutsättningar som förenklar deras förhållningssätt till det som sker runtomkring. Inte alltid det lättaste. När allt man vill är att ge efter för att få höra att vi är världens bästa mamma och pappa. Det är lätt att tvivla på det ibland. När ens barn skriker, testar och trotsar.
 
 
Nu ska jag bädda ner mig till lite TV4Play med Tori and Dean. Hoppas på en bättre dag imorgon. Då ska vi möta Emma och Ebbe på stan för lite julklappsfix!

Kommentarer
Postat av: Frida

Imorgon är en ny dag! Kramar

2012-12-06 @ 21:05:48
URL: http://fridafabulous.se
Postat av: Emelie med Hugo&Vilma

I hear you! Idag fick jag höra "du är fulast" av Hugo. Mindre kul. Skrik, gråt och bråk.... suck!

Styrkekramar till oss mammor (och pappor!)

2012-12-07 @ 07:08:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0