Liam Önskelista

Det verkar inte fungera att ladda upp bilder på blogg.se idag så istället skriver jag ner Liams önskelista. Tänk att vi snart har en 4 åring här hemma. Hjälp. Vart tog tiden vägen !?! En mycket förväntansfylld blivande fyraåring som vill ha pirat och Cars kalas.

Från Mamman och Pappan...


Riddarborg. Tror det är DEN största och allra viktigaste presenten. Sen blir det lite små ting som fler Alfonsböcker, Cdbok (som förhoppningsvis ska få liten att somna själv), ABC memory och en alldeles egen stor kille cykel.

Från Farmorn och Farfarn...
 
Liam har fått välja ut tre figurer som han önskar. Det blev en riddare, en drake och en katapult. Sen har vi ett uppdrag till farfarn som är lite av en expert på böcker. Har letat länge efter en intressant bok för barn om kroppen. Om du skulle kunna tipsa oss om något sådant !?!

( Om mamma och pappa får vara med och önska står bidrag till en svart Kullastol på listan ;)






Från Mormorn...

Liams favorit i Melodifestivalen heter Dead By April och självklart önskar liten sig en leksaksgitarr i svart (som absolut inte får vara för barnslig) och tatureringar med döskallar.




Från Morfarn...

Liam har planer på att jaga farliga djur på landet i sommar och då krävs en pilbåga ala Robin Hood. Något i den här stilen.



Övrigt...

Bidrag till cykeln.

Allt som har med sjörövare, riddare och trolleri kan vara en bra gissning ;)

Nu får vi som föräldrar inte vara med och styra så mycket längre ;) Jag kan tycka att visa små ting för barn är alldeles för "riktiga". Som pistoler, svärd och andra ting som jag helst inte ser att min lilla L har i handen. Sen kanske jag är lite "barnslig" och tycker att det ska synas att det är leksaker. Självklart är barn barn och Liam leker mycket "pang, pang" med sina kompisar på dagis och jag tror inte jag minns helt fel att min lillebror som liten hade en knallpulverpistol som en sann Cowboy. Dock kan jag känna att det är okey så länge det är lek och under ordnade omständigheter. Som förälder är det svårt att hitta "den gyllena medelvägen".

Det är inte direkt sockersött, klassiskt och gulligt som står på önskelistan längre.

Någon dag snart ska jag ta Liam ledigt från dagis så vi kan ägna dagen åt att finna kalas ting. Tror det blir en hel del Carstallrikar, sjörövarmuffins och farliga fiskedammar detta året!


Kommentarer
Postat av: emelie med hugo&vilma

Å, tänk våra små ska bli 4 år... Galet! Är på gång med Hugos lista också, ser väl rätt liknande ut.

2012-02-13 @ 08:00:53
Postat av: Jenny N

Ja du, den tiden minns man:-) Nu mera är det i princip bara fotboll o dataspel som gäller hos vår son:-O tur passiviteten vid datorn vägs upp av fotbolls spelande;-)

Men ja han blir 9:-o nu o vi har inte mycke att sätta emot;-) Hjälp, jag har väl inte blivit äldre:-O??? om ett ½ år har jag 2 skolbarn:-o:-) Spännande med cars& piratkalas:-) Har Liam föresten någon plats att sätta en stor plansch? Vi har ju plockat ner cars grejjer o piratgrejjerna e oxå på snabb väg ut. Kanske något Liam har glädje av?

Kram på er!

2012-02-13 @ 10:25:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0