IEnStorLitenLsHörna

Denna dagen vart inte alls som planerat. På schemat stod träff med en vän som tyvärr fick ställa in pgr av magsjuka. Stackars våra vänner. Det är nämligen fler än en familj. Som drabbats av äckel päckel kräksjukan den senaste tiden. Håller tummarna för att vi slipper. Jag vill INTE. Iallafall tog jag mig ner till stan. För att inhandla meduciner. Efter en halvtimmes köande på Apoteket visar det sig att jag sagt fel tabletter till läkaren och därmed inte har recept på de jag önskade. Observera att detta är andra gången jag är på Apoteket för just denna meducinen. Förra gången var mitt recept slut trots att jag antecknat att där fanns. Jaha. Var bara till att gå hem och sätta sig i telefonkö för ytterligare ett nytt recept. Gah. Jag blir så besviken på mig själv. Stressen gör att jag inte kan tänka klart. Detta är inte första gången information blitt fel antingen för att jag själv säger eller skriver fel (oftast) eller att ngn annan gör det och jag inte dubbelkollar informationen. Sånna här situationer äter upp min energi.

Väl hemma fick jag iallafall ett ryck och ordnade upp i Liams hörna. En positiv sak (bland många) med att ha fyra års mellanskillnad mellan sina barn är att den minsta kan ärva nästan allt av storebror som är relativt färdig med barnvagnar, mat-och bilbarnstolar, småmöbler, spjälsängstextiler etc. Så idag fick några ting flytta ut ur Liams hörna och in i Filippas. Liam fick såklart andra möbler. För lite större barn.















Liten vart nöjd och det tror jag Filippa blir med. Bättre att första barnet får nya ting eftersom allt ändå är nytt för den nya.

Såg att det var flera av er som ville se bilder från Liams dop. Ska se om jag hinner leta lite i arkiven imorgon men först ska jag ytterligare en sväng till min ena läkare. Om jag hittar dit, har kommit ihåg rätt dag och överhuvutaget har en tid inbokad såklart ;)


Kommentarer
Postat av: mamma och mormor

Å, vad fint det blev i Liams hörna. Riktigt coolt för en tuff snart 4 åring.

2012-01-26 @ 08:23:49
Postat av: Emelie med Hugo&Vilma

Fint! Var ska Filippa ha sin hörna? Vill gärna se bilder :-).



kram kram och lycka till med läkaren, går nog jättebra ska du se!

2012-01-26 @ 12:28:17
Postat av: Farmor Gun

Vad fint du gör, hur blir Filippas hörna ?

Ta det lugnt bara.

Kram

2012-01-26 @ 16:44:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0