SomligaGårITrasigaSkor

En riktig vilo söndag blev det för mig här hemma. Fick familjen till att städa och sedan tog all energi slut. Mannen åkte med Liam till farmor och farfar för fika och jag bäddade ner mig i sängen igen.



Vita Converse hemklickade från Ellos där jag fick 30% även på märkesvaror nu i helgen.

Har sko panik för tillfället. Har svårt att hitta stövlar. Tycker inte om klack och så är mina vader så pass breda att de inte går ner i ett enda skaft. I höstas köpte jag ett par "slit och släng" kängor från SkoPunkten men de har förfallit snabbt i kvalitet.  Blir nog mitt första och sista köp där. Bättre betala för något som håller i längen. "Pris per användningstillfälle" är mitt motto. Brukar bo i mina Ilse Jacobsen stövlar så här års men de har spruckit upp bak och går inte att använda. Vilket är förståligt då det slitits hårt de senaste åren. Måste köpa nya pronto. Mina mörka converse är med hål och sen var det stopp. Har tagit hem mina jättegamla för små gummistövlar från landet som får duga under tiden. Känns sådär roligt att gå ut numera. Vågar dock inte shoppa nya förrän "dyr januari" är över och jag sett att FK godkänt min sjukskrivning.  

Imorgon är en såndär dag då jag måste ta tag i en del jobbiga samtal. Det bär verkligen emot. Har inte ork att lägga min lilla energi till detta men det är ett måste!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0