AntikMarknaden

I eftermiddag har vi fördriviet tiden med något jag sett fram till hela året. Antikmarknaden i byn. Där jag dragit runt min "Kjell" som en annan "Rose Marie"!. Ibland är det svårt att förklara. Varför jag bara MÅSTE ha en avskavd trälåda, lyfta på locket på gamla kaffeaskar och se drömmande efter klassiska blå/vita serviser. Dagens fynd blev just preciis en trälåda och fem tallrikar från Rörstrands serie Mon Amie. Tycker den blandar sig fint med våran Swedish Grace samling där hemma och så är tanken såklart att samla på oss fler under åren.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Imorgon är den "riktiga" marknaden. Sakletare som jag är tar jag ytterligare en tur bland alla gamla ting tillsammans med svärmor. Blir nog till att köpa en gamal registreringsskylt till L!
 

Kommentarer
Postat av: Emelie med Hugo&Vilma

Jag ÄLSKAR marknader, loppisar och allt letande! Igår var jag på Myrorna här 3 minuter från jobbet (dit folk strömmar till på somrarna...) och jag kan gå hur länge som helst och leta "fynd".

2012-07-24 @ 07:13:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0