Lilla Stora L

Planen var egentligen att lägga mig för att sova efter jag skrivit förra inlägget till er men det blev inte riktigt som jag tänkt mig...
 
Efter dagis igår körde vi direkt ut till landet för att fira midsommar tillsammans med farfar och farmor med familj. Dagen idag har jag och A dock spenderat på Kristianstads Akut Mottagning eftersom mitt snitt inte vill sluta blöda. Diagnosen vart... att såret ska stänga sig själv och att det än så länge är bra att det blodet som står innanför kommer ut MEN min sänka var dålig och de misstänker livmoderinfektion. Har fått med mig meducin hem i förebyggande syfte i väntan på provsvar.
 
Preciiis när vi kommit hem från sjukhuset till L som varit hemma med barnvakt, ätit middag och mina två startat upp kvällens fotbollsmatch på gräsmattan kommer farmor inspringande och berättar att L har gjort illa armen och att de måste åka till sjukhuset nu. Hann ut en kort stund till bilen för att säga hej då och jag älskar dig till L innan de åkte.
 
A ringde precis. Armen är av vid två ställen. Liten har fått stödbandage. Ska sätta dropp senare. Operation under narkos klockan två inatt sedan gips på det. Fick byta några ord med L som lät ledsen men stark.
 
Jag har så OTROLIGT ledsen för Liams skull. Det går inte att beskriva hur ont det gör i mitt mammahjärta att inte kunna vara på plats för mitt vårt barn inatt. Tror jag har lyckats bedöva mina känslor något nu när så mycket sker på en och samma gång. Eller om det är ren överlevnadsinstikt. Tur jag har endorfiner för en hel by. För egentligen vill jag inta fosterställning och gråta under täcket i As famn. Nu är det till att lägg all energi på att orka med detta lilla extra som livet ställt till med.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ni som följt bloggen vet att jag föredrar att ta bilder från livet. Inte anordna bilder. Utan fånga ögonblick. Imorse frågade jag dock L om lov. Om jag fick ta bilder. Fotbollsbilder. Eftersom han är så otrolig på att spela. Känns viktigt. Eftersom det blir mycket foto på bebis nu. Klart mamma fick ta bilder. Stoltare L får man leta efter.
 
Världens finaste son, storebror och fotbollsproffs. Ord kan inte beskriva vad vi känner för dig. Jag längtar ihjäl mig till jag får krama och pussa på dig imorgon. Just nu känns det som någon slitit ut mitt hjärta tusen gånger om MEN jag ska vara stark för dig. Tänker på dig inatt mitt hjärta. Bli frisk och kom hem till mamman din nu.
 
MAMMA, PAPPA och FILIPPA älskar dig!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0