BBväskan

Söndagen har vi startat med "sovmorgon", mysig fika på stan med finaste gravida vännen Emma och sedan två timmars vila i sköna sängen. A och L har varit på golfbanan. Nu ser vi på barn TV och ska snart äta tidig middag för att samla lite energi till att ta tag i det där bära upp och ner i källaren projekten som väntar på oss.



Härligaste "I Love..." har anlänt i butik i nya dofter. Kunde inte motstå. En Watermelon fick bli med hem. Ska dock sparas till BBtiden. Efter Liams födsel minns jag att det var underbart med den där första duschen efter x antal timmar i hårt arbete. I eftermiddag har jag även skrivit ner en lista ( jag har listor för allt = kontrollfreak) på vad som skall packas i BB packningen.

BEBIS:
Kläder
( Räknar till cirka fyra dagar. Mest pyjamas och Bodies. Några byxor och tossor. En liten mössa. Ett sett som F får ha på sig på väg hem som vi sedan sparar som minne)
Filt
( Som vi sover med i sängen innan för att den ska lukta hemma.)
Nagelsett med liten fil
Blöjor
(Tror vi får gratis på BB här i Lund?)
Våtservetter
(Tror vi får gratis på BB här i Lund?)
Napp
Napphållare


MAMMAN:
Kläder
Trosor med låg linning som inte spänner
Bh som fungerar för amning
Topp för amning
Linne för amning
Bröstvårtskräm
Amningsinlägg
Bindor
Meducin
Smink
Duschkräm
Rakhyvel
Schampoo och Balsam i små flaskor
Deo
Tofflor
Morgonrock
Hårtoffsar
Borste

ÖVRIGT:
Journal plus förlossningsbrev
KAMERA med laddare
Mobil med laddare
Present till Liam från Filippan
Småpengar till kaffemaskinen

Har jag glömt något?

(Här utgår jag från ett kejsarsnitt. För vaginal förlossning skulle jag även tipsa om att ta med ting till pappan, musik samt något lätt att äta och dricka. )

Kommentarer
Postat av: Emmy

TACK för tipset om påsarna! Ska kolla in det i morgon på Åhlens!! KRAM

2012-03-18 @ 17:15:31
URL: http://emmyt.blogg.se/
Postat av: Elin Gabriella - Mamma till en prins ♥

Hihi vi hann inte ens köpa babyskydd eller packa bb-väskan ;) Fast det gick ju ganska bra ändå! Ni har en så mysig tid framför er :) Jisses så underbara de små är! KRAM

2012-03-18 @ 18:22:17
URL: http://elingabriella.se
Postat av: Emelie med Hugo&Vilma

Jag skickar min lista (om jag har den kvar... ) via mail! Den är ju för vaginal förlossning, men kika om du hittar ngt tips!



KRAM

2012-03-18 @ 19:04:45
Postat av: Sofia

Något som kan vara skönt när man fött m kejsarsnitt är en vetevärmare att ha på magen. Det tyckte jag hjälpte mycket mot smärta efteråt.

2012-03-18 @ 20:11:32
Postat av: Frida

Åh vilken bra lista!!!

2012-03-18 @ 21:07:10
URL: http://fridafabulous.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0