Jul Hos Granit

Idag hände det. 06.00. Gjorde jag entrè utanför porten. I regn, mörker och blåst. Tog jag mig runt. O svor några ggr över att jag skulle lägga på mig så oerhört mycket. Ja. Nu i efterhand. Så var det kanske inte värt det. Men gott var det. Nu får jag betala. I svett.
 
På vägen hann jag dock fundera lite. Promenader är ett så bra sätt att rensa tankarna på. Över julen. Helt plötsligt ska julklappar inhandlas, resan till Stockholm ska betalas, kort ska skickas, önskelistor ska skrivas, det ska pyntas och bakas osv. Det tar på både krafterna och ekonomin. O jag vill SÅ skapa en mysig jul för min lilla familj. Men i år får vi tänka ett steg längre innan vi ger oss ut i julhandeln. Inventerade julsakerna här hemma häromdagen och kom fram till att vi inte behöver så mycket i år. Julstjärnorna gick på sista versen redan förra året så de behöver vi två av. Pyssel beställde jag från Panduro Hobby i veckan. Köpe några små ting som jag och L kan pyssla ihop till mycket.
 
 
 
 
Granit har verkligen SÅ mycket fint. Speciellt nu inför jul. Tror julstjärnan längst ner får bli våran i år. Helt plötsligt fick jag sån lust till att julpynta. Har sett så mycket fint. Jag får göra som Liam. Skriva ett brev till tomten!

Kommentarer
Postat av: Renata

Vi är inga julpysslare men granit har verkligen fina stilrena grejer. Funderar på köpa nåt litet iår :)

Kram

2012-11-08 @ 10:52:39
URL: http://renatas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0