Min stOra Tjej

Idag packade vi väskan för Filippas första dag på förskolan.

Namnnappar.
 
 
Snutten.
 
 

Filt till vilan.
 
 
Mockasiner.
 
 
Ryggsäck från Fjällräven.
 
Vi började dagen utomhus. Filippa sprang runt på gården. Undersökte den nya miljön och lekte. Bollar, sandleksaker och trappan upp till avdelningen var mest spännande. O de andra barnen såklart. Efter utelek gick vi in. Dockhörnan blev snabbt favoriten men även byggrummet. Det var tid för fruktstund och samling. Filippa ÄLSKADE sångstunden och imponerade på fröken genom att snällt tacka för varje ny äppelklyfta som delades ut. Efter ytterligare lek och blöjbyte var det tid för lunch. Filippa satt fint och åt med gaffel. Efter maten var prinsessan SÅ trött. Vi hämtade napp och snutte. Tid för vila. Detta har varit mitt största orosmoment men det gick hur fint som helst. Vi gick in i rummet. Jag la mig ned på madrassen. Filippa gick några rundor runt sedan la hon sig bredvid mig och somnade. Vi sov en timme och läste sedan lite bok innan det var tid att säga hej då för dagen och hämta storebror på avdelningen bredvid. En riktigt bra första dag. Nu har jag en eftermiddagstrött tjej här hemma. Blir en tidigt läggning idag!

Kommentarer
Postat av: Josefine

Jätte fina bilder! :)

2013-08-19 @ 18:44:37
URL: http://hosjosefine.blogg.se/
Postat av: JUNITJEJ

Vilken söt ryggsäck!

2013-08-19 @ 20:11:21
URL: http://www.junitjejen.se
Postat av: Mathilda

Heja, heja! Både Filippa och kanske allra mest mamma. Vi var precis där, E gick sin första "riktiga" dag igår. Som hon gillar förskolan alltså. Så ingen nöd på henne, men på MIG. Haha! Kunde inte koncentrera mig alls på jobbet och bara tittade på klockan och längtade efter min sessa. <3

2013-08-20 @ 08:56:59
URL: http://mammamix.se
Postat av: Emma - mamma till lilla ella

Åh så skönt att första dagen gick så bra! Hoppas andra dagen gick lika bra! Kram!

2013-08-20 @ 20:15:48
URL: http://emmaingrid.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0