ÅrsResume2013

Har varit ledig i helgen. Och. Så skönt det varit att inte ha några måsten på agendan. Bara traska runt hemma i myskläder. Idag fick vi dock lite gjort. Mannen spenderade större delen av dagen i tvättstugan och jag städade ut julen. Lite tidigt kanske. Men jag tycker det är så skönt att börja nya året med ett riktigt rent hem. O jag längtar till nyår. Ser fram till det nya året. Även om det inte varit ngt fel i det som varit. Älskar nystart. Och även i år. Har jag en del nyårslöften att hålla. 
 
Några bilder från vårt år här Hemma På Våran Gata i Stan 2013.
 
Januari...
 
Jag var fortfarande hemma mammaledig tillsammans med Filippa. Vi myste i massor tillsammans med underbara mamma vänner och bebisar om dagarna. Eftermiddagarna spenderades tillsammans med vår underbara Liam. Den här tiden kommer alltid ligga mig varmt om hjärtat. Vi är verkligen lyckliga i Sverige som har möjlighet till så mycket tid tillsammans med våra barn. För. Tiden går fort. Och är mer värt. Än varenda krona på kontot. För se så små de var här. O nu är jag så glad. Att jag tog vara på tiden. Just där och då. 
 
Februari...
 
 Vi tar kort som blir inbjudan till Filippas kommande ett års kalas. Vår lilla prinsessa börjar så smått att krypa vilket innebär en lite mer nöjd bebis än innan och en som sover väldigt gott om natten. Vi planerar Liams kommande 5 års kalas och njuter av att våren är på ingång. 
 
Mars...
 
Liam fyller 5 år och vi frågar oss vart tog tiden vägen? Firar gör vi såklart storslaget med Star Wars kalas. Vi börjar planera inför sommaren och köper årets första tulpaner. 
 
April...
 
Påsken firar vi på Österlen tillsammans med farmor och farfar. Vi besöker konstrundan och barnen letar ägg i trädgården. Vi planerar om tidigare planer på att stanna hemma året ut och ansöker om förskoleplats till Filippa från september samma år. 
 
Maj...
 
Den längsta sommaren på många år startar. Så ofta vi kan lever vi livet på landet. Filippa börjar resa sig upp. Hästarna springer i hagen och Liam spelar fotbolls utomhus igen. Livet är vackert. 
 
Juni...
 
 Filippa fyller 1 år och det firar vi med ett jättekalas i sommarhuset. Jag bakar min första tårta och vår Skrålla lyser i kapp med solen. Vi reser även till Danmark för besök på Legoland/Lalandia tillsammans med mannens familj. 
 
Juli...
 
A har semester och värmen håller i sig. Vi badar, badar och badar lite till. Filippa plockar snäckor på stranden, Liam håvar och vi köper pool plus värdens störtsta vattenpistol. Sommar när den är som bäst. 
 
Augusti...
 
Vi reser till Stockholm för att umgås med min älskade mamma och pappa. Vi hinner även med att träffa några av mina barndomsvänner och deras barn. Liam vill inte sluta åka radiostyrda bilar, Filippa åker sin första karusell och mannen tvingar upp mig i de allra galnaste åkattraktionerna. 
 
September...
 
Semestern är slut. Jag börjar arbeta igen. Liam börjar sitt sista år på förskolan och Filippa sitt första. Helgerna njuter vi av tillsammans i stugan. För att  förlänga sommaren ytterligare. Det blev verkligen inget svamp år i år. Men det beror väl kanske på. Att hösten inte kom förrän någon gång i oktober. O som vi njöt. Av att mörkret inte ville komma. Riktigt än. 
 
Oktober...
 
Så blev det höst i alla fall. Den snabbaste hösten hittills i mitt liv. Jobb, förskola, vardagsliv och flera sjukhusbesök för min del har verkligen inte gett mycket tid över till ledighet men Halloween firade vi iallafall med stil. Tillsammans med våra underbara vänner klädde vi ut oss till ballerinor, katter, läskiga spöken och indianer medan vi mumsade på min hembakta spindeltårta. Vi reste även tur och retur till storstaden över en helg för att närvara vid min äldre brors bröllop. 
 
November...
 
Vi besöker Tivoli i Köpenhamn tillsammans med As föräldrar. Julstämningen faller in och vi njuter av allt det vackra. 
 
December...
 
 Vi har nedräkning till den stora julaftonen. Barnen bakar pepparkakor och klär granen. Det blir den 24e innan vi hunnit blinka och av mängden paket att döma har vi haft riktigt snälla barn i år!

Kommentarer
Postat av: mamma o mormor

Du är fantastisk Mikaela! En underbar mamma och vilket jättefint kollage på året som gott. Tack för en härligt fin jul tillsammans med er mins kära.

2013-12-29 @ 23:13:14
Postat av: Jenny

Hej!
Vilket härligt år ni verkar ha haft. Det är så underbart med barnen och man ser verkligen att tiden går. Från den ena nyårsaftonen till den andra, och inget är sig längre likt.

Hoppas du får ett fint avslut på 2013 och en fin start på 2014!

Kram
Jenny

2013-12-30 @ 21:06:00
URL: http://jennysvitarum.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0